ת"א 11147-10-13 די.בי.אס. שרותי לווין (1998) בע"מ נ' אחמד חמודה ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי חיפה, השופטת אורית וינשטיין): התובעת, העוסקת בהספקת שירותי טלוויזיה באמצעות לווין, הגישה תביעה נגד הנתבעים שעילתה בתחום הקניין הרוחני והנזיקין. לאחר שהנתבעים לא צייתו לצווים שונים, הורה ביהמ"ש על מחיקת כתב הגנתם, אך הורה לתובעת להביא ראיות להוכחת תביעתה. נפסק -

יש לקבל את התביעה. מתצהירי התובעת עולה כי זכויותיה הקנייניות הופרו ברגל גסה על-ידי הנתבעים. מן הראיות עולה כי הנתבעים פרצו את מערכת הקידוד וההצפנה של שידורי הטלוויזיה בלווין של התובעת ויצרו עסק פיראטי, המשווק ומוכר ללקוחות הנתבעים את האפשרות לצפות בשידורי התובעת באופן פיראטי, בלא תשלום לתובעת עבור השירות, תוך תשלום מוזל לנתבעים אשר גרפוהו לכיסם על גבה וחשבונה של התובעת. עוד עולה מן הראיות כי הופרו זכויות היוצרים של התובעת במארז השידורים, בלקט הערוצים ובתכנים המשודרים. כן הופרו זכויותיה בסימני המסחר הרשומים על שמה ואשר הנתבעים עשו בהם שימוש מורשה ושלא כדין.

צווי המניעה הזמניים שניתנו נגד הנתבעים יהפכו לקבועים. הנתבעים ישמידו כל ציוד ששימש או סייע בידם להפיץ ו/או למכור את השידורים או התכנים הטלוויזיונים של התובעת וכל ציוד ששימש או סייע בידי הנתבעים בפיצוח מערכת הקידוד וההצפנה של התובעת. ניתן צו המורה לנתבעים להסיר מדף הפייסבוק של בית העסק את סימני המסחר הרשומים של התובעת. הנתבעים ישלמו לתובעת פיצוי סטטוטורי עבור הפרת זכויות היוצרים של התובעת בסך 700,000 ש"ח וכן פיצוי בסך 100,000 ש"ח עבור הפרת סימני מסחר.