ת"ק 52127-03-14 טליה קניג נ' בזק בינלאומי בע"מ

(פסק-דין, תביעות קטנות י-ם, השופט מוחמד חאג' יחיא): תביעת התובעת לפיצוי בשל תקלת גלישה באינטרנט שנמשכה 14 יום. התובעת טענה כי מקור התקלה בתוכנת סינון אתרים שהנתבעת התקינה במחשב שלה לבקשתה. נפסק -

התובעת הוכיחה לפי מאזן הסתברויות כי אירעה תקלה בגלישה באינטרנט במחשבה הביתי, למשך 14 יום, וזאת בשל תוכנת הסינון שהתקינה הנתבעת. נתוני הגלישה בדו"ח שהציגה הנתבעת, באמצעותם ניסתה להוכיח כי התובעת השתמשה באינטרנט בתקופה הרלבנטית, מצביעים על ניסיונות התחברות, אך בפועל לא הייתה גלישה. התובעת הציגה לבית המשפט תכתובת דוא"ל עם טכנאית מחשבים מוסמכת, המעידה כי מתקיים קשר סיבתי בין התקנת התוכנה באמצעות הנתבעת לבין התקלה במחשב התובעת. הנתבעת סטתה מסטנדרט התנהגות סביר בהתנהלותה כלפי התובעת, בשתי נקודות זמן, הן בעצם התקנת תוכנת הסינון שהביאה לתקלת גלישה, והעיקר, עת נדרשה לטפל בתקלה ולא טיפלה בה כראוי ובהקדם.

לעניין הנזק, אין מקום להרחיב דיבור על חשיבות המחשב והאינטרנט בעידן המודרני. האינטרנט מהווה היום חלק אינטגרלי ומהותי במערכת התקשורת האוניברסלית, בין לצרכים פרטיים, בין לצורכי עבודה, בין לצורכי העברת מידע, מחקר ולמידה ועוד. אין זה מופרך כי הינתקות ממערכת האינטרנט הביתית עלולה להיות בעלת משמעויות רבות, עלולה לגרום לנזקים ממוניים ולא ממוניים ולמצער לשבש את שגרת החיים ואת סדר היום של בני הבית. במקרה דנן, מלבד הוצאות התובעת לתיקון המחשב וטענותיה לעוגמת נפש, לא הוכיחה התובעת את קיומו של נזק. לא הונחה תשתית מבוססת להצדיק את חיוב הנתבעת ב-600 ש"ח עבור כל יום בו לא היה אינטרנט, כפי שדרשה התובעת. נפסק פיצוי כולל בסך 2,500 ש"ח.