ת"א 36177-01-11 אילן חנינה נ' י.ל. יבוא ויצוא רחובות (2002) בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי מרכז, השופט אברהם יעקב): תביעה לפיצוי ולמתן צו קבוע המורה לנתבעים להפסיק לייבא נר נשמה סולארי בשם "נר התמיד". התובע פיתח ושיווק נר נשמה סולארי תחת השם "נר ושם". לטענתו, הנתבעים עיוולו כלפיו בגניבת עין עת ייצרו ושיווקו את "נר התמיד". בין היתר ועל-מנת לבסס את טענתו לגבי צבירת מוניטין, הפנה התובע לתוצאות המופיעות במנוע החיפוש גוגל ולעובדה כי אזכור המוצר מופיע בראש הרשימה. נפסק - התובע הציג ראיות לתוצאות חיפוש המוצר עצמו באינטרנט, באמצעות מילים כגון "נר נשמה סולארי". תוצאות חיפוש זה, ככל שניתן להסתמך עליהן, אינן מהוות אינדיקציה לתפוצת השם "נר ושם" או להיותו מוכר בציבור. העובדה שאתר אינטרנט שהקים התובע מופיע במיקום ראשוני בתוצאות החיפוש, אינה מעידה בהכרח על מוניטין שצבר ויכולה לנבוע גם משימוש בטכניקת קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO - Search Engine Optimization), המשפרת את מיקום אתר האינטרנט בתוצאות מנוע החיפוש. טענת התובע ביחס לעוולת גניבת העין נדחתה, אך נקבע כי עומדת לו עילה מכוח דיני עשיית עושר. עילה זו אינה מצדיקה מתן צו מניעתי, אך הנתבעים חויבו לפצות את התובע ב-10,260 ש"ח ולשאת בהוצאותיו בסך 50,000 ש"ח.