ת"פ 46429-10-10 מדינת ישראל נ' ברקאי

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום חיפה, השופט זאיד פלאח): ביום 27.11.2011 הורשע הנאשם, רופא ילדים במקצועו, בפרסום תועבה (ריבוי עבירות) והחזקת פרסומי תועבה. הנאשם התקין במחשבו את תוכנת GigaTribe, המאפשרת למשתמשיה לשוחח עם גולשי אינטרנט אחרים ולהחליף עימם קבצי מחשב. הנאשם ביקש מגולשים אחרים תכני תועבה והציע את פרסומי התועבה שהיו שמורים במחשבו. בחיפוש בבית הנאשם נתפסו למעלה מ- 190,000 קבצי תועבה, בנפח של כ- 478GB. נפסק -
  • העבירות בהן הורשע הנאשם הן חמורות ביותר. הנאשם החזיק כ-190,000 סרטי פורנוגרפיה בהם שותפים ילדים, לעיתים בגיל רך מאוד. מדובר בכמות אדירה של סרטים, שיש בה כדי להעיד על האובססיה של הנאשם לצפייה בסרטים אסורים אלה. הנאשם לא הסתפק בהחזקת הסרטים, שעה שאפשר לאחרים להוריד למחשביהם סרטים שהוחזקו על-ידו ובכך הפיץ למדינות רבות סרטי פדופיליה אסורים.
  • החזקת סרטי פדופיליה והפצתם עלולה לעודד אחרים ליצור סרטים מעין אלה, תוך ניצול והתעללות מינית בקטינים. הנאשם ידע לחפש סרטי פדופיליה בהם מופיעים קטינים, ידע לבחור את שם החיפוש המתאים וידע להסתיר את הסרטים בקבצים פרטיים לאחר הורדתם (אמצעי המקשה על גילוי העבריינים, קושי שיילקח בחשבון בקביעת העונש).
  • הקלות הבלתי נסבלת בגישה לאתרי אינטרנט, לשם הורדת סרטים פורנוגרפיים בהם שותפים קטינים, הביאה את המחוקקים בכל רחבי הגלובוס לחקיקת חוקים המגבילים חופש תנועה זה. החוק אוסר החזקה ופרסום של פרסומי תועבה בהם מעורבים קטינים, אך אינו אוסר, למרבה הצער, על צפייה בחומרים מעין אלה. הרחבת האיסור גם לצפייה בתכנים אלה מתבקשת לשם המלחמה בתעשיה בזויה זו ויש לקרוא למחוקק להרחיב את האיסורים שבחוק.
  • נזקו הפרטי של הנאשם מתגמד אל מול נזקיהם של האחרים. נזקים אלו נגרמו לו ממעשיו הוא והיה עליו לצפות נזק מעין זה. לעומתו, נזקיהם של הקטינים המופיעים בסרטי הפדופיליה לא נגרמו על-ידי הקטינים עצמם, אלא על-ידי מבוגרים, דוגמת הנאשם.
  • הנאשם הינו רופא ילדים וככזה עליו לדעת, אולי יותר מכל אחד אחר, את משמעות הצפייה בילדים כתוצאה מצפייה והפצת סרטי פדופיליה. הטלת ענישה מקלה עלולה להחמיץ את המסר החד משמעי שיש להעביר לכל אותם מפיצי חומר תועבה בו מעורבים קטינים - שמעשיהם בלתי נסלחים ושעושיהם יורחקו מהחברה לזמן ממושך. על הנאשם נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל ו- 6 חודשי מאסר על תנאי.