עפ"ג 24588-10-11 מדינת ישראל נ' נחום

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי ת"א, השופטים ברלינר, קרא וסוקולוב): ערעורים על גזר-דינו של ביהמ"ש השלום בת"א [ת"פ 4735-07-10], במסגרתו נגזרו על המשיב 44 חודשי מאסר לריצוי בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננות. המשיב הורשע, לפי הודאתו, בכתב אישום הכולל 11 אישומים, בעבירות של מעשה מגונה בפומבי, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום בהסכמה, הטרדה מינית, נסיון להטרדה מינית ואיומים. במהלך השנים 2006-2010 שוחח המשיב עם קטינות (בנות 10-16) באתר הרשת החברתית "שוקס", המיועד לילדים ובני נוער, במטרה להטרידן מינית ולנסות לשדלן להיפגש עימו, לצורך סיפוק צרכיו המיניים. המשיב התחזה לקטין ואף הציג תמונות כוזבות בעמודו האישי באתר. בחלק מהמקרים נפגש המשיב עם המתלוננות וקיים איתן מגע מיני. המדינה ערערה על קולת העונש לטעמה ואילו המשיב על חומרתו. נפסק -
  • העובדה כי מדובר באתר המיועד לילדים ולבני נוער היא נסיבה מחמירה. העבירות לא בוצעו באתרים של מבוגרים, שאליהם "התגלגלו" או גלשו ילדים במקרה, אלא באתר שמטבע ברייתו מיועד לבני נוער.
  • לאחר שקילת טיעוני הצדדים, נקבע כי ערעור המדינה בדין יסודו. מכל זווית שהפרשה תיבחן, זועקת למרחוק חומרה, חומרה ושוב חומרה. שלא לדבר על הכיעור והשפלות שבמעשים לצד ההיבט המיני שבהם.
  • 4 שנים ארוכות ביצע המשיב את העבירות. לא רק אורך התקופה, אלא מספר ההטרדות והפניות הוא משמעותי ביותר. כ- 4,000 פעמים. זהו מספר שכמעט אינו נתפס, אך זהו מספר ההודעות ששלח המשיב לקטינות שעשו שימוש באותו אתר שוקס. חומרות נוספות ניתן למצוא באישומים בהם איים הנאשם על קטינה בת 13 ובאישומים בהם מדובר במעשים מיניים של ממש.
  • מקובל טיעון המדינה לעניין חשיבות ההרתעה מקום שמדובר בעבירות שמבוצעות באמצעות האינטרנט. העידן הנוכחי הוא עידן האינטרנט. העולם כולו השתנה בעקבותיו וההשפעה הגדולה ביותר היא על בני הנוער והילדים. לצד הקידמה, הברכה וההישגים שניתן להשיג באמצעות המחשב והאינטרנט, צפויה בו גם סכנה אמיתית ומוחשית שבאה לידי ביטוי בתיק זה. העבריין כמעט אינו נוטל על עצמו סיכון ודי לו במקלדת כדי לבצע את זממו. ערעור המדינה התקבל, על המשיב הוטלו חמש שנות מאסר במקום 44 חודשים.