ת"פ 4735-07-10 מדינת ישראל - פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) נ' נחום

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום ת"א, השופט בני שגיא): הנאשם הורשע, לפי הודאתו בכתב אישום הכולל 11 אישומים, בעבירות של מעשה מגונה בפומבי, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום בהסכמה, הטרדה מינית, נסיון להטרדה מינית ואיומים. במהלך השנים 2006-2010 שוחח הנאשם עם קטינות (בנות 10-16) באתר הרשת החברתית "שוקס", המיועד לילדים ובני נוער, במטרה להטרידן מינית ולנסות לשדלן להיפגש עימו, לצורך סיפוק צרכיו המיניים. הנאשם התחזה לקטין ואף הציג תמונות כוזבות בעמודו האישי באתר. בחלק מהמקרים נפגש הנאשם עם המתלוננות וקיים איתן מגע מיני. נפסק -
  • עיון בעובדות האישומים בהם הורשע הנאשם משאיר את הקורא פעור פה נוכח חומרת המעשים, קלות ביצועם והיקפם. במשך למעלה מ-4 שנים, פעל הנאשם, על-מנת לספק את צרכיו המיניים, תוך ניצול סקרנותן, תמימותן וגילן הצעיר של ילדות שנהגו לגלוש באתר המיועד לילדים ובני נוער.
  • הנאשם פרס "רשת" ברחבי האתר בדמות הודעת תפוצה, שנשלחה כ-4,000 פעמים, הגיעה למאות קטינות ובה הצליח ללכוד קטינות, אשר ביחס לחלקן אף ביצע הטרדות בוטות יותר ועבירות מין חמורות. אותה שיטת הטרדה מינית המונית לא היוותה סוף פסוק לנאשם, והוא המשיך לפעול, היכן שיכול היה, על-מנת ליצור קשרים מיניים עם הקטינות שנלכדו ברשתו.
  • הנאשם פעל בתחכום רב, תוך שהוא עוטף את הודעת התפוצה ב"אריזת הדרכה" וניתן לראות כי מעשיו לא התמצו ב"הטרדות מיניות באינטרנט", אלא כי עבריינות זו היוותה רק את נקודת הפתיחה לביצוע עבירות מין חמורות יותר.
  • העובדה כי הנאשם ניצל לפעילותו את רשת האינטרנט, מוסיפה מימד של חומרה למעשיו. האפשרות לשלוח מסרים מיניים, תוך שמירה על אנונימיות או הצגת זהות בדויה, מעניקה תחושת ביטחון לעבריין ויוצרת פיתוי רב לעשות שימוש ברשת לצורך ביצוע מעשים כגון אלה שביצע הנאשם.
  • בעידן הנוכחי, חלק לא מבוטל מחיי החברה של הקטינים מתנהל תוך שימוש ברשתות חברתיות באינטרנט וקיים קושי להגן עליהם מפני מסרים מיניים המועברים באמצעות רשתות אלה. עברייני המין הפועלים באינטרנט קשים לאפיון שכן ביכולתם ללבוש צורות שונות, להציג תמונות כוזבות, למסור פרטים כוזבים ולעטות כל זהות שיחפצו בה. הצורך בהשתת עונש מרתיע מתחייב נוכח הקושי בהגנה על הקורבנות הפוטנציאליים.
  • לאור חומרת המעשים והיקפם, רמת המסוכנות הנשקפת מהנאשם, כמו גם גילן הצעיר של הקטינות ושיקולי גמול והרתעה - יש מקום להשתת ענישה משמעותית על הנאשם. לזכות הנאשם יש לציין את הודאתו באישומים, את הבעת החרטה ונטילת האחריות על מעשיו. על הנאשם נגזרו 44 חודשי מאסר לריצוי בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננות.