ע"פ 2609/07 אהרון אופר נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי חיפה, השופטים שפירא, גרשון וקינן): ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום בחיפה [פ 1780/06 מדינת ישראל נ' אופר אהרון]. המערער נדון ל-10 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהחזיק במחשביו ובתקליטורים שונים מעל ל-25,000 פרסומי תועבה ובהם דמויות קטינים, לרבות הפצתם באמצעות האינטרנט. המדינה ערערה על קולת העונש והמערער על חומרתו. נפסק -
  • עידן האינטרנט הביא עימו, לצד הברכה הרבה שבאפשרויות התקשורת והחלפת המידע, גם סכנות רבות. האינטרנט יצר מצב שבו כל אדם יכול לצלם ולהפיץ תמונות של קטינים ברחבי רשת האינטרנט.
  • החזקתם ופרסומם של פרסומי תועבה ובהם דמויות של קטינים, שבחלקם מציגים קטינים המקיימים יחסי מין, מהווים, הם עצמם, חוליה בשרשרת ניצולם המיני של קטינים.
  • עסקינן גם בהחזקת פרסומי תועבה פדופיליים וגם בפרסומם ובכמות אדירה של פרסומים - למעלה מ-25,000. חומרה נוספת יש בעובדה שמחשב הנאשם שמש כשרת אינטרנט והנאשם הציע את פרסומי התועבה לציבור והפיצם באמצעות מחשבו על דרך של "תן וקח".
  • בנסיבות העניין יש להעדיף בבירור את האינטרס הציבורי שבהגנה על קטינים, על-פני האינטרס האישי של הנאשם ונסיבותיו האישיות. ערעור הנאשם נדחה והתקבל ערעור המדינה. על הנאשם נגזרו 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל, תקופות מאסר על תנאי (הארוכה שבהן בת שלוש שנים) וקנס כספי בסך 3,000 ש"ח.