עב 3706/07 CheckM8 בע"מ ואח' נ' משה וקנין ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, ביה"ד האזורי לעבודה בת"א, השופט א. איטח ונציגי ציבור): תביעה להגבלת עיסוקם של הנתבעים ואיסור שימוש במידע המהווה סוד מסחרי של התובעות ובפרט מידע הנוגע לתוכנות המפותחות על-ידה. הנתבע 1 שימש בתפקידים שונים אצל התובעת, העוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות בתחום ניהול מלאי פרסומות והגשת פרסומות במדיה אינטרנטית. נפסק -
  • אין חולק כי הנתבע החל, עוד קודם לפיטוריו, ליזום הקמת מיזם בתחום ניהול מלאי פרסומות והגשתן במדיה אינטרנטית בטלפונים ניידים. משעולה כי הנתבע העתיק את מסמכי האפיון של תוכנת התובעות, המהווים סוד מסחרי, הרי שמביא הדבר לחריצת גורלה של הבקשה להגבלת עיסוק.
  • העתקת מסמכי האפיון, כמו גם הניסיון לרשום פטנט על המידע המגולם בהם, מקימים חשש סביר וממשי שהנתבע יעשה שימוש גם בקוד המקור של התוכנה. קוד, שאין חולק כי יאפשר לו ליצור את התוכנה אותה הוא מבקש ליצור.
  • קוד המקור של תוכנת התובעת יכול לשמש לצורך התוכנה "החדשה" שמבקש הנתבע ליצור. בכך, נשמטת טענת הנתבע לפיה תוכנת התובעת אינה יכולה לשמש לצורך ניהול והגשת מלאי פרסומות במדיה אינטרנטית שבקצה שלה משתמש בטלפון נייד, להבדיל ממשתמש במחשב אישי.
  • התנהגותו חסרת תום הלב של הנתבע מצדיקה להיעתר לבקשה להגבלת עסוק, לאור החשש שיעשה שימוש בקניינה של התובעת לצורך המיזם החדש.