תק 2385/07 חבר אבשלום נ' סופטסייל

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, השופט א. טננבוים): האם אתר אינטרנט המציע מוצר למכירה חייב למכור אותו במחיר הנקוב, גם אם הוא שגוי? התובע הזמין תוכנה מהנתבעת, שהציעה את התוכנה באתרה ב-170 ש"ח. לאחר ההזמנה, התקשר נציג החברה לתובע והבהיר לו כי המחיר ננקב בטעות בשקלים והיה צריך לנוקבו בדולרים. נפסק -
  • חוק הגנת הצרכן קובע כי במקרה של הבדל בין המחיר המוצג על המוצר, לבין המחיר הנדרש עבורו בקופה, תהיה עדיפות למחיר המוצג על-גבי המוצר. המחיר המפורסם הוא המחיר המחייב, גם אם הוא שגוי.
  • כל עוד לא חוקקו חוקים ספציפיים למסחר באינטרנט יחולו הכללים הקיימים. מכאן, שחוק הגנת הצרכן חל על מכירה באמצעות אתרי אינטרנט, כפי שהוא חל על מכירה בכל חנות בשינויים המחוייבים. על אתרי מכירה באינטרנט חלה החובה לפרסם מחירים לגבי כל מוצר שמוצע למכירה והמחיר שהוצג הוא המחיר המחייב.
  • אתרי מכירות אינם יכולים לקבוע בתקנון הוראות המנוגדות לחוק הגנת הצרכן, הואיל ולא ניתן להתנות על חוק זה. הוראה כזו תיפסל מכוח חוק הגנת הצרכן במקרים בהם הוא חל.
  • האם מדיניות משפטית מעין זו לא תפגע במסחר באינטרנט? בחינה עניינית של עולם העסקים המקוון מראה כי כללי ההגינות הם מחובת המציאות. עסקאות הנעשות מרחוק דורשות מערכת אמון חזקה. בנסיבות הענין, הנתבעת תשלם לתובע סכום של 1,000 ש"ח.