ע"פ 1126/06 לרמן מיכאל נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי חיפה, השופטים ברלינר, גריל וזיו): ערעור על פ 4888/02 מדינת ישראל נ' מיכאל לרמן. המערער הורשע בהחדרת 'סוס טרויאני' למחשבים, באמצעות פורומים ותוכנת ICQ ובניצול הפרצות שיצר במחשבים הנגועים כדי לדלות מהם מידע אישי על קורבנותיו. הערעור נדחה. נפסק -
  • אושרה פסיקת הערכאה דלמטה שלצורך הוכחת סעיף 6(ב) לחוק המחשבים, די בהוכחת שניים מבין שלושת היסודות שלהלן - וזאת בנוסף לראיות נסיבתיות אחרות ולהסבר סביר בדבר היעדרו של היסוד השלישי: (1) הימצאות הווירוס במחשב התוקף; (2) הימצאות הווירוס במחשב הקורבן; (3) מסלול העברת הווירוס ממחשב התוקף למחשב הקורבן. מאחר ומחשב הנאשם נמצא בשליטתו, דרישה להוכחת שלושת היסודות עלולה לרוקן את העבירה מתוכנה.
  • בנסיבות חוק המחשבים יש מקום לחזקות שבעובדה כדי לתת מענה לחסרון בהוכחת אחד מהיסודות הנ"ל: כאשר הראיות מצביעות על קיומו של ווירוס ועל מסלול העברתו למחשב הפגוע, ניתן לקבוע חזקה שבעובדה לפיה מקורו היה במחשב השולח.
  • די בראיות הנסיבתיות שנמצאו כדי להוכיח משלוח ווירוס ממחשב הנאשם למחשבי הקורבנות.
  • ראיות נסיבתיות מפריכות את טענת המערער כי אחר השתלט על מחשבו וביצע באמצעותו את העבירות נשוא כתב האישום.
  • קובץ ה'סוס הטרויאני' שנמצא במחשבו של המערער אינו 'סוס טרויאני' רגיל אלא קובץ המאפשר את עריכת הווירוס. בנוסף נמצא במחשבו חומר הגלם של הווירוס וקבצים נוספים הקשורים בווירוס. בין האתרים המועדפים על המערער נכללו אתרי אינטרנט המתמחים בפריצה למחשבי אחרים ובפיצוח סיסמאות. כל אלה מקימים חזקה שהמערער היה בקיא בחדירה למחשבים והפצת וירוסים ותומכים בראיות המדינה.