ישראל: פיצוי בגין משלוח הודעות ספאם...וביטולו

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון הורה לחב' ס.ט. סופרטרייד בע"מ לפצות בסך של 6,000 שקלים את חגי באומן, שקיבל ממנה לכאורה הודעות דואר זבל (ספאם) – למרות שטען כי ביקש להסיר אותו מרשימת התפוצה. הפסיקה ניתנה בהתאם להוראות התיקון לחוק התקשורת ('חוק הספאם') הקובע כי כל הודעה שנשלחה בניגוד לחוק טעונה פיצוי בסך של עד 1,000 ש"ח בלי הוכחת נזק. לדברי התובע, כאשר לחץ על הקישור בהודעה שקיבל המיועד למי שרוצים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה, הגיע למסך שגיאה. הוא אף טען כי החברה התעלמה מהודעת דואר אלקטרוני ששיגר בדרישה להסירו מהרשימות. בסך הכל קיבל התובע לטענתו תשע הודעות פרסומיות, במשך חודשיים, עד שתבע. השופט, שאול מנהיים, קבע כי החברה הפרה את האיסור על משלוח דואר זבל ופסק פיצויים לדוגמה בסך כולל של 6,000 שקלים. "דומה שזו דרך נאותה, מצד אחד לא להפריז ולא למצות בכל מקרה את מלוא חומרת הדין, ומצד שני להעביר מסר חד משמעי למי שפועלים תוך הפרה חוזרת ונשנית של החוק בהינתן העובדה שמדובר בפעילות שמי שמבצע אותה פועל כאמור בסביבה עסקית, ממניע עסקי ולתועלת עסקית", כתב השופט. בנוסף, חויבה החברה לשלם לתובע הוצאות משפט בסך 500 שקלים. תק 660/09 באומן חגי נ' ס.ט. סופרטרייד בע"מ. מקור: Ynet (על-ידי פסק-דין).

עדכון: ביהמ"ש ביטל את פסק-הדין שניתן כנגד הנתבעת בהיעדר התגוננות. ביום 14.1.2010 ניתן פסק-דין על-ידי ביהמ"ש, בו נדחתה התביעה. בין היתר, נפסק כי אין להאמין לטענת התובע, לפיה ביקש להסיר עצמו מרשימת התפוצה בפנייה ישירה לתיבת הדוא"ל של הנתבעת. עוד נקבע כי נתמלאו דרישות ס' 30א(ב) לחוק, משום שאין איסור שהסכמת הנמען לפי החוק תהיה חלק מהסכמה לכלל התנאים שהתובע אישר פוזיטיבית שהוא מסכים להם, ברגע שאישר את הרשמתו לפורום האינטרנטי של הנתבעת. נקבע כי התובע יישא בהוצאות הנתבעת בסך 500 ש"ח.