מבוי סתום בתביעת אורקל נגד גוגל

אולי יעניין אותך גם

חבר המושבעים המכהן בדיוני תביעת אורקל נגד גוגל, קבע כי גוגל הפרה את זכויות היוצרים של אורקל במסגרת השימוש שעשתה בטכנולוגיית ג'אווה באנדרואיד, מערכת ההפעלה לסמארטפונים. עם זה, חבר המושבעים לא הצליח להגיע להסכמה בשאלה האם השימוש שעשתה גוגל בממשקי התכנות של ג'אווה (ה-API), חוסה תחת הגנת "שימוש הוגן" בדיני זכויות יוצרים. היות והשופט בהליך בין שתי ענקיות הטכנולוגיה קבע כי על חבר המושבעים להגיע להחלטה פה-אחד בכל השאלות שנמסרו להכרעתם, לא ברור מה יעלה עתה בגורל התביעה.

גוגל, מצידה, הגישה בקשת לפיזור חבר המושבעים וביטול ההליך, נוכח המבוי הסתום אליו נקלעו המושבעים. פרשנים מעריכים כי גם אם בקשתה של גוגל תידחה, סיכוייה לזכות בהליך גבוהים יותר מסיכויי אורקל, משום שהשופט טרם הכריע בשאלה יסודית יותר - האם API, באופן עקרוני, זכאי להגנת דיני זכויות היוצרים. בדיונים קודמים השופט רמז כי הוא נוטה לראות ב-API המדובר של ג'אווה, רעיון שאינו זכאי להגנת זכויות יוצרים.

אורקל, מצידה, מקווה בכל זאת לזכות בהליך כדי ליהנות מנתח מסוים מהתמלוגים שגוגל מקבלת עבור האנדרואיד. אורקל גם מקווה להצליח בטענותיה הנוספות שיידונו בהליך, הנוגעות להפרת פטנטים שכביכול גוגל ביצעה בעת שעשתה שימוש בטנולוגיית ג'אווה. מקור: Ars Technica.