HTC תובעת את אפל, בעזרת פטנטים של גוגל

יצרנית הסמארטפונים HTC מורידה את הכפפות בקרב הפטנטים מול אפל. HTC העלתה שורה חדשה של טענות להפרת פטנט מצד אפל (הגשת תביעה בבית משפט פדראלי והגשת תלונה לנציבות הסחר הבינלאומית בארה"ב), בעזרת תשעה פטנטים שרכשה מגוגל רק בשבוע שעבר. גוגל עצמה רכשה את הפטנטים שהעבירה ל- HTC לפני פחות משנה (מקור 4 מהם בחטיבת הסלולר של מוטורולה שרכשה גוגל לאחרונה, 3 מחברת Openwave ו-2 מחברת Palm).

כעת, בידי HTC תחמושת מכובדת יותר בכדי להדוף את תביעות הפטנטים שהגישה נגדה אפל - בטענה כי הטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד, מבית גוגל, מהווים העתקה של האייפון (כזכור, לא מכבר קבעה נציבות הסחר הבינלאומית בארה"ב (ה- ITC), בהחלטה ראשונית, כי HTC הפרה שניים מהפטנטים של אפל).

גוגל הגדירה את המאבק במערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד כ"קמפיין עוין ומאורגן נגד אנדרואיד על ידי מיקרוסופט, אורקל, אפל וחברות אחרות המנוהל באמצעות פטנטים לא-מקוריים (bogus)". גוגל האשימה את החברות שהמערכה נגד אנדרואיד מתנהלת באמצעות רכישה של תיק הפטנטים של נובל ונורטל, דרישה 15$ כדמי רישיון מכל מכשיר שמריץ אנדרואיד, ניסיון לגרום לכך שאנדרואיד החינמית תהיה יקרה יותר ליצרני טלפונים מאשר Windows Phone 7 וגם באמצעות הגשת תביעות נגד בארנס אנד נובל, HTC, מוטורולה וסמסונג. מקור: Bloomberg.