אפל מגיבה: אנו לא אוספים מידע על מיקום משתמשי אייפון

אולי יעניין אותך גם

"אפל אינה עוקבת אחר המיקום של האייפון שלך. אפל מעולם לא עשתה כן ואין לה תכניות לעשות כן אי פעם", כך אומרת החברה בהתייחסות רשמית ראשונה לידיעות על כך שהאייפון אוגר מידע על מיקום המשתמשים בו. החברה מודה שמועבר אליה מידע על נקודות גישה אלחוטיות ואנטנות סלולריות אבל לדבריה זהו מידע אנונימי ומוצפן שהיא אינה יכולה להתחקות אחר מקורו. לדבריה, בקרוב תשחרר עדכוני תוכנה שיפחיתו את אחסנת המידע על האייפון ויתקנו 'באגים' שהתגלו באחסנת המידע.

law.co.il מציע קריאה מונחית בהודעה חשובה זו -
  • "האייפון אינו אוגר מידע על מיקומך. חרף זאת, הוא מקיים בסיס נתונים של נקודות גישה אלחוטיות (Wi-Fi Hotspots) ואנטנות סלולריות סביב למיקומך הנוכחי, שחלקן אפשר שנמצאות יותר ממאה מייל [160 ק"מ] ממיקום האייפון שלך, כדי לסייע לאייפון שלך לחשב במהירות ובמדויק את מיקומו כשהדבר נדרש" .
    • law.co.il מעיר: א) בעיר צפיפות האנטנות ונקודות הגישה גבוהה, כך שהמידע שהמכשיר אוגר על מיקומנו בהכרח מדויק גם אם לא נקודתי; ב) מה שאין כן באזורים פחות צפופים, שביחס אליהם הודעת אפל מדייקת. ראו למטה מפת המיקומים שנוצרה בעת ביקור בנקודה אחת בנגב - מצפה רמון; ג) גם אפל מבחינה בין האייפון שלי לביני, אבל הוא נמצא תמיד בכיס שלי אלא אם כן נגנב, כך שמיקום האייפון שלי = מיקומי-שלי...
  • "חישוב מיקומו של אייפון באמצעות שימוש במידע של לוויני GPS בלבד יכול לארוך מספר דקות. אייפון יכול להפחית זמן זה על ידי שימוש במידע על נקודות גישה אלחוטיות ואנטנות סלולריות... חישובים אלה מבוצעים ב'חי' על האייפון באמצעות בסיס נתונים יציר-המון (crowd-sourced database) של נקודות גישה אלחוטיות ואנטנות סלולריות, המופק באמצעות עשרות מיליוני אייפונים השולחים לאפל את המיקום הגאוגרפי של נקודות גישה ואנטנות סמוכות באופן אנונימי ומוצפן". במקום אחר מוסיפה ההודעה ש"אפל אינה יכולה לזהות את מקור המידע".
    • law.co.il מעיר - לצד ההסבר הטכני, מה שנשאר לנו הוא לסמוך על אפל שהמידע המועבר אליה הוא באמת אנונימי ומוצפן. כמובן שכבר ראינו מידע אנונימי כביכול שיוחס במהירות לבעליו לא פעם אחת בעבר, לדוגמה כש- AOL פרסמה שאילתות חיפוש אנונימיות כביכול... במילים אחרות, law.co.il לא היה ממהר להיאנח לרווחה.
  • "ה-crowd-sourced databse גדול מדי מכדי להישמר על אייפון, אז אנו מורידים חלק מתאים מתוכו (מטמון) לתוך כל אייפון. מטמון זה מוגן אבל לא מוצפן והוא מגובה ב[תוכנת] אייטיונז בכל פעם שאתה מגבה את האייפון שלך... הידע על מיקום שחוקרים רואים על האייפונים אינו מיקומם בהווה או בעבר של האייפונים אלא מיקומם של נקודות גישה אלחוטיות ואנטנות סלולריות המקיפים את מיקום האייפון, שיכולים להמצא יותר ממאה מייל מהאייפון. אנחנו מתכננים להפסיק גיבוי זה במטמון בעדכון תוכנה שייצא בקרוב".
    • law.co.il מעיר - אפל מודיעה שהיא עומדת להפסיק משהו בקרוב, אבל לא ברור מהו בדיוק. מלשון ההודעה עולה שהיא תפסיק את ההורדה למטמון של בסיס הנתונים הגלובלי של האנטנות ונקודות הגישה האלחוטיות. זה לא ממש מעניין את המשתמשים. מה שמעניין וחשוב הוא שהאייפון יפסיק לשמור את המידע על מיקום האנטנות ונקודות הגישה שבקרבתו (לפי ההסבר הטכנולוגי הקודם לא נראה שיש לאפל אפשרות או כוונה לעשות זאת) ו/או לסנכרן מידע זה עם המחשב.
  • "אנחנו לא חושבים שהאייפון צריך להחזיק מידע למשך יותר משבעה ימים" אבל כרגע הוא מחזיק מידע מבסיס הנתונים הגלובלי של אנטנות ונקודות גישה אלחוטיות למשך שנה בגלל באג בתוכנה.
    • law.co.il מעיר - באג פעם ראשונה...
  • "האייפון לא אמור להמשיך לעדכן את נקודות הגישה האלחוטיות והאנטנות הסלולריות מבסיס הנתונים הגלובלי של אפל כשאתה מכבה את 'שירותי מיקום' במכשיר. זהו באג שאנחנו מתכננים לתקן בקרוב".
    • law.co.il מעיר - באג פעם שניה. הטקטיקה 'זהו באג' כבר שימשה את אפל כשנקלעה למצוקה יחצ"נית (תזכורת: כשהתברר שאחזקת אייפון 4 באופן מסוים מגבירה את קרינת המכשיר בגלל תכנון לא מוצלח של האנטנה במכשיר, אפל שינתה בין השאר את מחווה הקליטה במכשיר בנימוק שהייתה בו טעות תוכנה שלא אובחנה עד אז... כמובן שכל מצוקה יחצ"נית של אפל אינה יותר משיהוק בדרכה להיות חברת הטכנולוגיה בעלת השווי הגדול בעולם).
  • "מתישהו בשבועות הקרובים אפל תשחרר עדכון תוכנה חופשי ל-iOS (מערכת ההפעלה לאייפון, אייפוד ואייפד - law.co.il) שיקטין את גודל בסיס הנתונים יציר ההמונים של נקודות גישה אלחוטיות ואנטנות סלולריות השמור במטמון על האייפון, יפסיק לגבות אותו וימחוק את המטמון לגמרי כש'שירותי מיקום' כובו".
    • law.co.il מעיר - העברת מידע מהאייפון על נקודות הגישה האלחוטיות והאנטנות הסלולריות שמולן הזדהה, לא תפסק לפי נוסח זה.
ההודעה המלאה של אפל מצויה כאן. מוצע שכל אחד יקרא אותה ויגבש את דעתו באופן עצמאי. הערות law.co.il הן על אחריותו בלבד. אבל בינו לבין עצמו law.co.il חושב שההודעה לעתונות של אפל מעורפלת למדי בכמה נקודות, שלא לומר משאירה שאלות פתוחות לא מבוטלות.

אהה, כן - הבטחנו מפה של ביקור במצפה רמון וכיצד הוא נתפס באייפון, ובכן הנה - ממש כאילו טיילנו בכל מרחבי הגבול עם ירדן ומצרים (ולא, לא טיילנו שם).