ממשלת הולנד מזהירה כי התיקונים המוצעים במסגרת הצעת החקיקה הדיגיטלית באיחוד האירופי עלולים להחליש באופן משמעותי את ההגנה על מידע אישי, מבלי להפחית באמת את הנטל הרגולטורי על עסקים. כך לפי דוח ממשלתי שנכתב על ידי משרדי הכלכלה, הפנים, המשפטים והביטחון ההולנדיים, ופורסם עם פרסום הצעת החקיקה.
במסגרת החקיקה החדשה, מציעה הנציבות, בין השאר, שינויים בחוק הבינה המלאכותית, ב-GDPR וב-ePrivacy Directive; אסטרטגיה לקידום מידע איכותי במערכות בינה מלאכותית; ותקנות חדשות בנושא ארנקים דיגיטליים, שיהוו פלטפורמה אחידה לניהול פעילות עסקית במדינות האיחוד.
אחד השינויים המוצעים הוא תיקון הגדרת "מידע אישי" כך שמידע לא ייחשב אישי עבור גורם מסוים רק בגלל שצד שלישי שיקבל את המידע בעתיד יוכל לזהות באמצעותו את זהות נושא המידע. משמעות הדבר היא שמידע עשוי להיחשב אנונימי ולפיכך מחוץ להגנת ה-GDPR, גם אם עד עכשיו נחשב פסאודונימי בלבד. לעמדת הממשלה ההולנדית, השינוי המוצע בהגדרה זו הוא בעל הפוטנציאל הגדול ביותר להשפעה על רמת ההגנה על פרטיות של יחידים באיחוד האירופי. הגישה הסובייקטיבית שהוא מציע להכרעה בשאלה מהו מידע אישי חורגת, לשיטתה, באופן משמעותי מהפרשנות שהיו קיימות למונח עד כה, והיא עלולה לפגוע בבקשות לעיון וגישה במידע במקרים בהם הדבר קריטי, כמו במסגרת סכסוכי עבודה, תביעות צרכניות או חקירות עיתונאיות.
במסגרת הדוח העלתה ממשלת הולנד גם חשש כבד לגבי ההוראה המוצעת לפיה עיבוד מידע לצרכי אימון ותפעול של מודל בינה מלאכותית, ייחשב באופן אוטומטי כאינטרס לגיטימי המהווה בסיס משפטי (legal basis) לעיבוד מידע תחת החוק. לטענתה, הוראה כאמור תאפשר לחברות בינה מלאכותית לעבד מידע אישי רב – לרבות מידע אישי רגיש – ללא שקילה זהירה של אינטרסים המנוגדים לאינטרס העסקי שלהם (כפי שהחוק מחייב).
עוד הביעה הממשלה התנגדותה לשינוי המוצע בחוק הבינה המלאכותית, לפיו לא יידרש רישום של מערכות בינה מלאכותית בסיכון גבוה במקרים בהם ספק המערכת סבור שאינה מהווה סיכון משמעותי לבריאות, בטיחות או זכויות יסוד של יחידים. לדעת הממשלה, השינוי המוצע מקל רק במעט את הנטל הרגולטורי, אך פוגע באופן משמעותי בשקיפות וביכולת הפיקוח על מערכות בסיכון גבוה. הולנד התנגדה גם להצעה ליצור פלטפורמה אחידה לדיווח על אירועי סייבר, מחשש שריכוזיות תפגע ביכולת לייעל הליכים רגולטוריים באופן משמעותי.
ממשלת הולנד קראה לאימוץ גישה של "פחות עומס באמצעות כללים", שתאפשר פישוט אמיתי של החקיקה, בייחוד ביחס לעסקים קטנים ובינוניים, תוך שמירה על יעדים רגולטוריים ומבלי לפגוע בהגנות יסוד. מקור: PPC (מאת: לואיס ריחו).
