האיחוד האירופי הטיל קנס בסך כ-3.5 מיליארד דולר (2.95 מיליארד אירו) על חברת Google, לאחר שקבע כי החברה ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי בתחום טכנולוגיות הפרסום המקוון. מדובר בקנס השני בגודלו שהוטל אי פעם על ידי האיחוד האירופי בתחום ההגבלים העסקיים, לאחר קנס קודם שהוטל על גוגל בשנת 2018.
הנציבות האירופית, הרגולטור להגבלים עסקיים של האיחוד, קבעה כי גוגל פעלה באופן שפגע בתחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי, בכך שהעדיפה את פלטפורמת ה-Ad Exchange שלה על פני מתחרים. ההחלטה התקבלה לאחר חקירה שנמשכה ארבע שנים, ובמסגרתה נבחנה שליטתה של גוגל בתהליכי קנייה ומכירה של פרסומות באתרים ואפליקציות צד שלישי.
לגוגל ניתנו 60 ימים להציע צעדים לתיקון "ניגודי העניינים המובנים" בפעילותה, כאשר עמדת הנציבות היא כי ייתכן שתידרש מכירה של חלק מעסקי הפרסום שלה. החברה הודיעה כי תערער על ההחלטה.
הקנס מצטרף להליכים משפטיים נוספים נגד גוגל בארצות הברית, שם בית משפט פדרלי קבע באפריל כי החברה יצרה מונופול בתחום הפרסום המקוון. משרד המשפטים האמריקאי אף דרש במאי כי גוגל תמכור חלק מעסקי ה-Ad Tech שלה. שני ההליכים צפויים להימשך לאורך זמן ולהוות מבחן משמעותי למדיניות ההגבלים העסקיים כלפי חברות טכנולוגיה גדולות. מקור: MSN (מאת קים מקרל, סם שכנר).
