קונצרטים וירטואלים? יש פטנט, ובפורטנייט לא הפרו אותו

אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק הפופולרי Fortnite, לא הפרה אף פטנט של Utherverse Gaming LLC, כשקיימה שני קונצרטים וירטואליים במשחק - כך קבע חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי בסיאטל, ארה"ב, בפסק דין שניתן ביום שני האחרון, לאחר 4 שנים של התדיינות משפטית. Utherverse Gaming LLC היא חברה המעניקה רישיונות לפטנטים המאפשרים יצירת סביבות וירטואליות.

Utherverse תבעה את אפיק גיימס ביוני 2021, בטענה כי הפרה מספר פטנטים בבעלותה. Utherverse טענה כי הפטנטים מאפשרים לקיים אירועים וירטואליים רבי משתתפים, שלרוב דורשים כוח עיבוד ורוחב הפס משמעותיים. Utherverse ביקשה מבית המשפט 15% מרווחי אפיק עבור שני הקונצרטים, שהיו מסתכמים ב-32.5 מיליון דולר. בינואר 2022, אפיק הגישה תביעה שכנגד לפיה הפטנטים של Utherverse אינם תקפים על פי חוקי הפטנטים האמריקאיים. 

לאחר התדיינות ממושכת, נשאר פטנט אחד במחלוקת - הפטנט, שמתואר כ"שיטה, מערכת ומנגנון של הקלטה והשמעה של חוויה במערכת עולמות וירטואליים", כולל תהליך ל"שידור חוזר של סצנה שהתרחשה בסביבה [וירטואלית], כגון קונצרט, חתונה או הרצאה". אפיק הכחישה כי היא הפרה את הפטנט, בטענה שהקונצרטים הווירטואליים אינם "שידורים חוזרים" של משהו שקרה בסביבה וירטואלית, אלא קונצרטים שנוצרו מראש, לפני שהוטמעו בסביבה וירטואלית. חבר המושבעים קיבל את טענת ההגנה של אפיק, אך דחה את הטענה של אפיק, לפיה הפטנט אינו תקף כי נעשה בו שימוש לפני הגשת בקשת הפטנט. מקור: Music Business World (מאת: דניאל טנסר)