תביעה כספית (בסך כ-3.6 מיליון שקלים) שהגישה חברת סגרמטה (Sagarmatha) נגד חברת שופרסל, חושפת מידע על ההתקשרות ארוכת השנים בין שתי החברות, במסגרתה חברת השיווק הקמעונאי העבירה לסגרמטה מידע על נתוני הקניות של לקוחותיה. ההתקשרות בין החברות החל בשנת 2016, על-בסיס מערכת שפיתחה סגרמטה על-מנת לנתח מידע ונתונים קמעונאיים, לצורך מכירתם לגורמים נוספים כגון ספקים, שיכולים להשתמש בתוצאות הניתוח כדי לקדם את מכירת מוצריהם. מכוח ההתקשרות העבירה שופרסל לסגרמטה באופן שוטף מידע כללי ואנונימי על הרגלי הקנייה של חברי המועדון, כאשר לספקי שופרסל התאפשר לרכוש את ניתוח המידע לצרכיהם השיווקיים. רווחי הפעילות התחלקו בין הצדדים. בעקבות רכישת השליטה בשופרסל, חדלה האחרונה להעביר את המידע לסגרמטה, באופן שהוביל הלכה למעשה להפסקת פעילותה בישראל. בתביעתה, טוענת סגרמטה כי שופרסל ביטלה את ההתקשרות איתה שלא כדין. שופרסל מסרה בתגובה כי "התביעה התקבלה ותיענה בערכאות המתאימות". מקור: כלכליסט (מאת נורית קדוש).
תביעה נגד שופרסל חושפת הסכם לשיתוף מידע על הרגלי צריכה
זמן קריאה:
פחות מדקה