בריטניה וארה"ב חתמו על הסכם שיתוף פעולה לבטיחות AI

בריטניה וארה"ב חתמו ביום שני האחרון על מזכר הבנות בילטרלי ראשון מסוגו, הקובע כי שתי המדינות יעבדו יחד כדי לפתח בדיקות בטיחות של מערכות בינה מלאכותית (AI), ולחלוק את יכולותיהן, כולל חילופי כוח אדם בין מוסדות בטיחות AI של המדינות. המדינות יערכו גם לפחות תרגול משותף אחד בעניין בטיחות AI, שיהיה נגיש לציבור.

הסכם שיתוף הפעולה נכנס לתוקף באופן מיידי, ועוקב אחר התחייבויות שנעשו בפסגת בטיחות הבינה המלאכותית בבלצ'לי פארק בבריטניה בנובמבר האחרון, שבעקבותיה הקימו שתי המדינות את מוסדות בטיחות ה-AI שלהן. הפסגה התמקדה בסיכונים הנשקפים ממודלי בינה מלאכותית רב-תכליתיים עוצמתיים, מהם חששה בריטניה בשל האיום על הביטחון הלאומי, כמו שימוש ב-AI עבור יצירת נשק ביולוגי.

דובר מועצת האיחוד האירופאי בירך על שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, והבהיר שהאיחוד ימשיך לעבוד עם ארה"ב ובריטניה כדי להבטיח פיתוח אחראי של כלי AI מהימנים. במועצת המסחר והטכנולוגיה של האיחוד האירופי-ארה"ב (EU-US Trade and Technology Council) בלאובן ב-4-5 באפריל, מועצת האיחוד האירופאי צפויה גם היא להכריז על שיתוף הפעולה בין משרד ה-AI של האיחוד האירופי ומוסד הבטיחות ל-AI של ארה"ב.

law.co.il מזכיר כי בחודש שעבר, האיחוד האירופי אימץ את החוק השאפתני ביותר להסדרת בינה מלאכותית, שמטרתו להסדיר את הכללים בנושא בינה מלאכותית בין 27 המדינות החברות באיחוד. החוק זכה לשבחים על ידי אחדים כצעד נחוץ מאוד למניעת פיתוח בינה מלאכותית פזיזה, וזכה לביקורת על ידי אחרים כמכשול לסחר חופשי בטכנולוגיה. מקור: sciencebusiness (מאת: מרטין גרינאקר ואלאונורה פרנצ'יקה).