ארה"ב: קטינים אינם כפופים לסעיף הבוררות של Ancestry.com

אולי יעניין אותך גם

קטינים יכולים לתבוע את Ancestry.com בשל שיתוף מידע גנטי שעלה בבדיקותיהם, ואינם נדרשים לפנות לבוררות כפי שמורים תנאי השימוש של Ancestry.com - בכך אישר בשבוע שעבר בית משפט פדרלי לערעורים (ה-7th Circuit) את החלטת בית המשפט המחוזי שדחה את בקשתה של Ancestry.com לחייב את התובעים בהליך בוררות. בית המשפט הבהיר כי על פי דיני אילינוי, קטין לא יכול להיות כבול בהסכם בוררות שהאפוטרופוס שלו הסכים לו בשמו, אלא אם הקטין השתמש בשירותים באופן עצמאי או נהנה מההסכם באופן אישי.

המקרה הנוכחי דן בקבוצה של תובעים שהיו קטינים בזמן שהאפוטרופוסים שלהם רכשו והשתמשו בערכות לבדיקת DNA מ-Ancestry.com. התובעים סיפקו את דגימות ה-DNA שלהם ל-Ancestry.com לצורך בדיקה וניתוח גנטיים, אך לטענתם Ancestry.com חשפה את המידע הגנטי שלהם ללא הסכמתם ל-Blackstone, Inc, שרכשה אותה ב-2020. הקטינים תבעו את Ancestry.com בטענה לפגיעה בפרטיות. Ancestry.com טענה כי יש לדון במקרה בבוררות בהתאם לתנאי השימוש, להם הסכימו האפוטרופוסים של התובעים.

ה-7th Circuit, שהחיל את חוקי אילינוי על המקרה, קבע שהתובעים אינם מחויבים לציית לסעיף הבוררות הקיים בתנאי השימוש להם הסכימו האפוטרופוסים, כיוון שהקטינים לא חתמו על ההסכם באופן ישיר ולא יצרו חשבונות משתמשים באופן עצמאי. בנוסף, ה-7th Circuit סירב לחייב את התובעים בהסכם על בסיס עקרונות השוויון, כולל דוקטרינת ה-Direct Benefits Estoppel (האוסרת על צד לנקוט בעמדות לא-עקביות או לנסות להנות מהחוזה באופן שרק מטיב עמו). מקור: JUSTIA.