גוגל מצטרפת למאמץ לסימון תוכן דיגיטלי שנוצר ע"י AI

גוגל הודיעה ביום חמישי האחרון שהיא תשתף פעולה עם חברות טכנולוגיה מובילות כמו Adobe, ה-BBC, מיקרוסופט וסוני, כדי לפתח סימון לתכנים דיגיטליים. הסימון יציין מתי וכיצד הופק או שונה צילום, סרטון, קטעי אודיו או קבצים אחרים, כולל אלו הנוצרו באמצעות או בהשפעה של בינה מלאכותית ("AI"). law.co.il מזכיר כי הכרזת גוגל באה מספר ימים בודדים לאחר הכרזת מטא מיום שלישי האחרון, בו הודיעה כי תתחיל לסמן תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI) בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, לקראת תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024.

גוגל אמרה שהיא תחקור כיצד לשלב את ה"סימון" (digital certification") במוצריה ושירותיה, אך לא ציינה מתי תתחיל לבצע את הסימון או מה יהיה היקפו. חלק מהשירותים בהם יכול להשתלב הסימון הם שירותים הקשורים לצ'אטבוט של גוגל, Bard, כמו Gmail ו-Docs. גם פלטפורמת YouTube המאפשרת למשתמשים להעלות תכנים שנוצרו על ידם צפויה להיכלל כחלק מהשירותים בהם גוגל תסמן תכנים שנוצרו או הושפעו על ידי AI. גוגל גם הודיעה כי היא תצטרף לוועדת "הקואליציה למקור ואותנטיות של תוכן" (ה-"C2PA"), המפתחת תקן אוניברסלי לסימון תוכן ותיעוד ההיסטוריה שלו.

גם OpenAI הודיעה ביום שלישי האחרון שכלי ה-AI שלה יוסיפו בקרוב Watermarks (סימונים על גבי התמונות) בהתאם לתקני ה-C2PA. תמונות שנוצרו על ידי ChatGPT ו-DALL-E יכללו Watermarks ומטה-דאטה נסתרים שנועדו לזהות את התמונות ככאלו שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. law.co.il מזכיר כי הוגשו נגד OpenAI ומיקרוסופט מספר תביעות בטענה להעתקה ושימוש בלתי חוקי ביצירות מוגנות לאימון GPT. מקור: The New York Times (מאת: טיפאני הסו)