מחקר: פייסבוק אוספת מידע אישי על כל משתמש מכ-2,230 חברות

אולי יעניין אותך גם

מחקר צרכני שפרסם Consumer Reports, ארגון צרכני ללא כוונת רווח, מספק הצצה נדירה להיקף תעשיית המעקב אחר המשתמשים בפייסבוק. המחקר קבע כי פייסבוק אוספת מידע אישי על כל משתמש שלה מכ-2,230 חברות שונות בממוצע. המחקר כלל 709 משתתפים ומצא שמידע אישי על משתתפים אלה הועבר לפייסבוק מ-186,892 חברות שונות. חברות אלה כללו סוחרי מידע, קימעונאים (וולמרט, הום דיפו וכו'), עסקים, אפליקציות וחנויות שמעבירות מידע לפייסבוק על פעילות המשתמשים בהם. פייסבוק משתמשת במידע זה לטרגט משתמשים ספציפיים לצרכי השיווק והפרסום של לקוחותיה.

עוד עולה מהמחקר כי לאור ההתפתחויות בדיני הפרטיות, חלק מהחברות חיפשו דרכים לעקוף מנגנונים לאיסוף מידע אישי הנמצאים בשליטת המשתמש (כגון דפדפן ו-cookies). אחת השיטות היא להעביר את המידע ישירות מהשרת של החברה, עימה התקשר המשתמש או רכש ממנה שירותים, לשרת פייסבוק. בדרך זו העברת המידע מוסתרת מהמשתמש והוא אינו יכול לשלוט בה. פייסבוק מסרה, בתגובה למחקר, כי החברה מעניקה למשתמשים כלים המאפשרים שקיפות בכל הנוגע למידע שהיא מקבלת והשימוש שנעשה בו. לטענת החוקרים, כלים אלה אינם מספקים והמידע המתקבל באמצעותם אינו ברור דיו. 
 
לאור זאת, Consumer Reports קורא לשינוי המדיניות ביחס לאיסוף מידע אישי של משתמשים. המחקר מציע כי יש לחייב חברות לאסוף את הכמות המינימלית הנדרשת של מידע אישי, לתת למשתמשים כלים שיאפשרו להם לשלוט באיסוף המידע, להגביר שקיפות של הפרסום ולשפר את הכלים של פייסבוק. בנוסף, בהעדר חוק פרטיות פדרלי בארה"ב, המחקר קובע כי אפשרויות הצרכנים מצומצמות ועליהם לעודד את נציגיהם להעביר חוקים שיגנו עליהם מפרקטיקות עסקיות הפוגעות בפרטיותם. מקור: Consumer Reports (מאת גו'ן קיגן).