נוהל חדש יאפשר לבעלי מטבעות קריפטו לשלם מס במישרין לרשות המסים

רשות המסים הציגה לאחרונה נוהל חדש, במסגרת הליך משפטי, שיאפשר לבעלי מטבעות דיגיטליים לשלם מס על רווחיהם ממימוש המטבעות - קושי שנבע בעיקר בשל סירוב של בנקים רבים לאפשר הפקדה של כספים שמקורם בעסקאות במטבעות דיגיטליים (בשל חשש הנובע בעיקר מפעולות המשמשות להלבנת הון ומימון טרור). הנוהל טרם פורסם או הוצג לציבור הרחב.

הרשות ציינה כי הנוהל אמור להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2024, כפיילוט לתקופה של 6 חודשים, באופן שיאפשר לבעל הנכסים הקריפטוגרפיים לשלם את המס ישירות לרשות המסים (לאחר שיצהירו על רווחים וימציאו אישור בדבר סירובו של בנק מקומי להפקיד את הכספים). את שומת המס יוכלו בעלי המטבעות להפקיד במישרין לחשבון רשות המסים, הישר מחשבון בנק זר (ממדינות שאינן מנויות על המדינות שבהן הסיכון גבוה יותר) או חברת מסחר במטבעות דיגיטליים. מקור: כלכליסט (מאת ויקי אוסלנדר).

law.co.il מזכיר כי בחודש אוקטובר האחרון קבע בג"ץ כי חוק הבנקאות מתיר לבנקים לעסוק במסחר במטבעות דיגיטליים, וזאת במסגרת עתירה שהגישה חברת ביטס אוף גולד (העוסקת במסחר במטבעות דיגיטליים) ואיגוד הביטקוין הישראלי. שופטי בג"ץ פסקו כי כוונת המחוקק הייתה לכלול נכסים מסוג של מטבעות דיגיטליים בתוך תחומי פעילותם של הבנקים, בהיותם נכס מהתחום הפיננסי, וכי הפרשנות לפיה בנקים רשאים לעסוק גם בפעילות הקשורה במטבעות דיגיטליים עולה בקנה אחד עם פרשנותו הלשונית ומתיישבת עם תכלית סעיף 10 לחוק הבנקאות. בית המשפט הדגיש כי יש לצפות כי בנק ישראל והמערכת הבנקאית בכללותה יקדישו את מלוא הרצינות ותשומת הלב לצורך להסדיר את היבטי הפיקוח הנלווים לכניסתם של המטבעות הדיגיטליים לזירה הבנקאית.