יוטיוב מחייבת לסמן תוכן שיצרה בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

יוטיוב מאמצת מדיניות חדשה כדי לחשוף בפני המשתמשים האם התוכן שהם צופים בו נוצר או נערך על ידי בינה מלאכותית (AI). החברה ואף תאפשר להסיר תוכן כזה אם הוא  מדמה אדם הניתן לזיהוי (Deep Fake). כך הודיעה יוטיוב שבוע שעבר, כחלק מצעדיה להיאבק בתוכן מטעה וכוזב העלול לגרום נזק למשתמשים.

המדיניות החדשה תדרוש מהיוצרים לחשוף כשהם יוצרים תוכן מלאכותי או תוכן שעבר שינוי, הנחזים להיות ריאליים ונוצרו בידי AI. לדוגמה, סרטונים שמעוותים את טבעו האמיתי של האירוע כפי שהתרחש בפועל, או כאלה שגורמים לאדם להיראות כאילו הוא אומר או עושה דברים שלא קרו מעולם. יוצרים לא יצייתו עלולים למצוא שהתוכן שלהם הוסר ואף ייתכן שיושעו או שיוטלו עליהם עיצומים כספיים

בנוסף, המדיניות תאפשר למשתמשים לבקש להסיר תוכן שמדמה אדם הניתן לזיהוי בעזרת פניו או קולו באמצעות תהליך הגשת תלונות הפרטיות של הפלטפורמה. עם זאת, יוטיוב מציינת כי לא כל תוכן יוסר, והיא תשקול מגוון גורמים בעת הערכת תלונות אלו. בין היתר תשקול, האם התוכן הוא פרודיה או סאטירה; האם ניתן לזהות באופן ייחודי את מגיש התלונה; והאם מדובר באיש ציבור או ידוען.

במקביל, אפשרות ההסרה תהיה זמינה אף עבור חברות המוזיקה ומפיצים בתעשיית המוזיקה כאשר התוכן מחקה את הקול של האמנים שהם מייצגים. נכון לעכשיו, בקשות הסרה יהיו זמינות עבור חברות המייצגות אמנים שמשתתפים בניסויים שיוטיוב וגוגל עורכות בתחום המוזיקה המלאכותית. מטרת הניסויים לחקור את האפשריות של טכנולוגיית AI לקדם את התהליך היצירתי בתעשיית המוזיקה. מקור: Luiza'sNewsletter (מאת לואיזה ג'רובסקי).