מרבית מדינות ארה"ב תובעות את מטא בטענה לפגיעה מכוונת בילדים

אולי יעניין אותך גם

42 מדינות בארה"ב תבעו החודש את מטא, חברת האם של פייסבוק, בטענה כי השתמשה ביודעין בפרקטיקות מטעות ומזיקות כדי למשוך בני נוער לפלטפורמות שלה, תוך התעלמות מוחלטת מהסכנות הנובעות מהשימוש בהן.

התביעות נגד מטא כוללות 33 מדינות, ובראשן קולורדו, קליפורניה, ניו יורק, אריזונה ואילינוי, התובעות את מטא ביחד, ועוד תשע תביעות מדינתיות נפרדות. התביעות טוענות כי המודל העסקי של מטא כולל פרקטיקות מניפולטיביות המעודדות שימוש ממושך של בני נוער וחושפות אותם לתוכן מזיק. הן מציינות כי למרות שמטא מודעת לסכנות הכרוכות בכך, היא מסרבת לחדול מפעולותיה ומתעלמת ממחקרים המעידים על ההשפעות המזיקות הנובעות מהרשתות החברתיות שהיא מפעילה (פייסבוק ואינסטרגרם), העשויות להתבטא בבעיות שינה, בעיות קשב וריכוז, ודימוי עצמי נמוך. מטא, אומרים כתבי התביעה, אף בוחרת להגביר במאמציה להסוות את ההשלכות השליליות של השימוש ברשתות שלה, כשהיא מתהדרת בפרסומי דוחות מטעים על היותן בטוחות לשימוש.

בנוסף, התביעות מייחסות למטא הפרה של חוק הגנת הפרטיות המקוונת של ילדים (COPPA) לאור איסוף נתונים ממשתמשים מתחת לגיל 13 ללא קבלת הסכמת הוריהם. במקביל, לדבריהן, מטא מפרה את חוקי הגנת הצרכן המדינתיים לאור שימוש בפרקטיקות עסקיות פסולות במוצריה. טרם הוגש כתבה הגנה אולם מטא מכחישה את הטענות נגדה מקור: TechCrunch (מאת טיילור האטמייקר).