בעקבות המלחמה - אירופה פועלת נגד תוכן כוזב בפייסבוק וטיקטוק

אולי יעניין אותך גם

הנציבות האירופית דורשת ממטא (חברת האם של פייסבוק ואינסטרגם) ומטיקטוק לספק מידע על הצעדים שנקטו כדי לעמוד בהוראות חוק השירותים הדיגיטליים (DSA) לנוכח הגידול בתוכן הכוזב והבלתי חוקי שמתפרסם בהן בעקבות המלחמה בעזה. הנציבות הורתה לחברות לנקוט בצעדים לציית לחוק במסגרת לוח הזמנים שנקבע להן.

חוק השירותים הדיגיטליים עוסק בהסדרת המרחב הדיגיטלי, בהגנה על זכויות היסוד של המשתמשים ובהגנה מפני הפצת תוכן בלתי חוקי. מטא וטיקטוק מוגדרות לפיו כ"פלטפורמות מקוונות גדולות במיוחד" והן נדרשות כעת, בין השאר, לעמוד בהוראות הבאות:

  • אור מתקפת הטרור של חמאס על ישראל, על מטא לספק לנציבות מידע על הצעדים שהיא נקטה בהקשר להערכת הסיכונים והאמצעים שננקטו להסרת מידע כוזב ובלתי חוקי.
  • באופן דומה, על טיקטוק לספק לנציבות מידע על פעילותה למניעת הפצת תוכן כוזב, טרוריסטי ואלים לאור המלחמה. כך גם, להראות את צעדיה בהפחתת הסיכונים הקשורים להשפעה שלילית על מימוש זכויות יסוד של קטינים ברשת.

החברות נדרשות לציית באופן מלא להוראות ה- DSA. הנציבות תבחן ותעריך את תשובותיהן, ועל בסיס הערכתה היא עשויה להטיל עליהן קנסות אם תמצא שתשובותיהן מתבססות על מידע שגוי, חלקי, מטעה, או במקרה של אי מענה מצידן.  מקור: European Commission - Daily News