ענקי הבינה המלאכותית מקימים גוף לפיתוח אחראי של AI

חברות מובילות בתחום הבינה המלאכותית – Antropic, גוגל, מייקרוסופט ו-OpenAI –הכריזו על הקמת “Frontier Model Forum”, גוף תעשייתי חדש המכוון לפיתוח בטוח ואחראי של בינה מלאכותית.

הפורום מיועד לקדם מחקר בטוח בנושאי בינה מלאכותית במטרה לתמוך בפיתוח אחראי של מודלים ל-AI, לצמצם את הסיכונים ולצבע הערכות סיכונים. מטרות נוספות כוללות סיוע לציבור בהבנת היכולות, המגבלות וההשפעה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית. לבסוף, איך אפשר באמריקה בלי לובינג – הפורום מבקש ליצור שיתופי פעולה עם מקבלי ההחלטות בנוגע למדיניות וגם בין הפורום לבין אנשי אקדמיה.

הפורום מבקש להתממשק גם עם חברות נוספות בתעשייה, במטרה לחלוק ידע על הסיכונים ובעיות האמון שגורמות מערכות הבינה המלאכותית, ולחפש ביחד פתרונות לבעיות אלו. עוד הוא שואף לתמוך במאמצים לפיתוח יישומים שכולים לעזור להתמודד עם אתגרים מהותיים כגון התמודדות עם השינויים באקלים, גילוי מוקדם ומניעה של סרטן ומאבק באיומי סייבר.

הפורום החדש יתבסס על המומחיות הטכנית והתפעולית של החברות המייסדות.

law.co.il מעיר שהקמת הפורום היא המשך לגישה המסתמנת בארצות-הברית לרגולציה-עצמית של תעשיית הבינה המלאכותית – בניגוד לאירופה הפועלת לסיים בתוך כמה חודשים את חקיקת ה-AI Convention, ה-AI Act ועוד. הוא הופך למסגרת שבה החברות המובילות בתחום בעולם, ובראשן גוגל ו-OpenAI, ישתפו פעולה – דבר שלא מן הנמנע שיפנה אליו תשומת לב רגולטורית.