מפרסמי תוכן בדרך לעימות סביב השימוש בבינה מלאכותית?

בשבועות האחרונים החלו מפרסמי תוכן לבחון יחד עם News Media Alliance, קבוצת פרסום תוכן, כיצד מתאמנים כלי בינה מלאכותית (AI) כמון ChatGPT, Bing ו-Bard על התוכן שלהם, כיצד יש לתגמל את יוצרי התוכן ומהן האפשרויות המשפטיות שלהם. ChatGPT פותח על ידי OpenAI, פועל ככלי עצמאי אך גם משולב במנוע החיפוש של מיקרוסופט (Bing Chat) ובכלים אחרים. גם גוגל שחררה כלי AI מתחרה משלה, הנקרא Bard.

בלב הדיון עומדת השאלה האם חברות יכולות לקצור תוכן מהאינטרנט (Scraping) ולהזין אותו לכלי ה-AI, באופן חופשי וללא תשלום (לדוגמה, באמצעות הגנת ה"שימוש הוגן" שמאפשרת שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות בנסיבות מסוימות). דאגה נוספת של מפרסמי התוכן היא שכלי ה-AI עלולים לנגוס מנתח תנועת הגולשי האתרים ומרווחי הפרסומות - כך לדוגמה, Bing Chat כולל קישורים בתשובות לשאלות המשתמשים בו הוא מציג את המאמרים בהם השתמש כדי לספק תוכן. מנגד, Bard מגיש לעתים קרובות תשובות לשאילתות מבלי לספק קישורים למקורות התוכן.

Sissie Hsiao, סגנית הנשיא האחראית על Google Assistant, אמרה שגוגל "מחויבת עמוקות בתמיכה באקוסיסטם של תוכן בריא ותוסס" ו"תקדם בברכה שיחות עם בעלי עניין". לדבריה, כאשר ישולבו כלי בינה מלאכותית בחיפוש, החברה תיתן עדיפות לשליחת תנועה בעלת ערך ליוצרי תוכן. גוגל כבר כרתה עסקאות לשלם לכמה מפרסמים, כמו News Corp, על השימוש בתוכן שלהם במוצר בשם Google News Showcase.

Satya Nadella, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר בראיון ש"ב-Bing Chat...הכל ניתן ללחיצה", אך מנהלי הוצאה לאור אומרים שזו שאלה פתוחה כמה משתמשים באמת ילחצו על הקישורים האלה. בנוסף, כבר שנים רבות מיקרוסופט משלמת למפרסמי תוכן דרך עסקאות רישוי תוכן עבור פלטפורמת ה-MSN שלה, אך מספר מנהלי פרסום אומרים שהעסקאות הללו אינן כוללות פרסום באמצעות כלי AI. מיקרוסופט סירבה להתייחס לדברים. [מקור: The Wall Street Journal, מאת: קיץ' הייגי, אלכסנדרה ברואל, טום דותן ומיילס קרופה]