איומים בתביעה הרתיעו ייעוץ משפטי מבוסס AI

אולי יעניין אותך גם

חברה שהתכוונה להפעיל שירות משפטי מבוסס בינה מלאכותית, חזרה בה מכוונתה. לטענת ג'ושוע בראודר, מנכ"ל הסטארט-אפ DoNotPay, הסיבה היא חקירות מטעם לשכות עורכי הדין בארה"ב, איומים בתביעה אזרחית ופלילית, ואף מאסר בפועל של עד 6 חודשים בכלא.

DoNotPay הייתה אמורה לאפשר למשתמשים שמערערים על דוחות תנועה להשתמש בטיעונים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית בבית המשפט. כדי להשתמש בתוכנה, שהסתמכה על מספר מחוללי טקסט של בינה מלאכותית, כמו ChatGPT ו-DaVinci, המשתמשים היו צריכים להרכיב משקפיים חכמים שמתעדים את ההליכים בבית המשפט וגם משמיעים להם תגובות אפשריות למענה באמצעות רמקול קטן.

חלק מהמכשולים מהפעלת DoNotPay, כללו את העובדה שהקלטת אודיו במהלך הליך משפטי בשידור חי אינה מותרת בבית המשפט הפדרליים ולעתים קרובות אסורה בבתי המשפט המדינתיים - אך DoNotPay היה צריך להקליט את האודיו של הטיעונים בבית המשפט לצורך הפקת התגובות. כמו כן, הפעילות של DoNotPay בכותלי בית המשפט הייתה עלולה להוות עיסוק בלתי מורשה בעריכת דין.

בראודר ציין ש-DoNotPay תתמקד כעת בסיוע למשתמשים המתמודדים עם חשבונות רפואיים יקרים, מנויים לא רצויים ובעיות עם סוכנויות דיווח אשראי (מקור: npr, מאת: בובי אלין).