משרד התקשורת מציג: רגולציה נגד מסרוני פישינג וקנאביס

אולי יעניין אותך גם

אימות חזק ואמין לשולחי מסרונים בתפוצה רחבה, אימות לכרטיס האשראי המשלם על הפצת מסרונים ממערכת הפצה והגבלת שליחת מסרונים ממנוי פריפייד ל-50 הודעות ביום. אלה חלק מהצעדים שעליהם הכריז משרד התקשורת (24.10.2022) במטרה למגר (זו לשון ההכרזה) את מסרוני הפישינג והקנאביס.

לפי ההודעה, שר התקשורת יועז הנדל קבע כי יש לצמצם משמעותית את תופעת מסרוני הפישינג, הקנאביס והמסרונים הזדוניים ששליחתם באופן אנונימי בתפוצה רחבה התגברה בשנים האחרונות. עוד אומרת ההודעה כי מיליארדי המסרונים שנשלחים לציבור מהווים מטרד משמעותי ובחלקם מתבצעים אף ניסיונות לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי וחלקם עשויים לעודד ילדים ובני נוער לצריכת סמים

האסדרה תבוצע באמצעות תיקון ברשיונות התקשורת של חברות הסלולר. פרק הזמן למימוש החלקים השונים ברפורמה יעמוד על עד חצי שנה מיום ההחלטה.

הנחת המוצא של האסדרה היא שזהות מאומתת של השולחים תצמצם דרמטית את התופעה. גם מסרונים פוליטיים שנשלחים באמצעות מערכת ההפצה נכללים באסדרה וניתן יהיה להתחקות אחר השולח במקרים בהם מתבצעת עבירה על החוק.

בין דרכי האימות באסדרה - הזדהות באמצעות שיחת וידאו מול אדם בחברת התקשורת, שבו יידרש השולח למסור את פרטיו ולהוכיח את אמינותם. כמו כן, יאומת כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה על מנת לוודא כי מדובר בכרטיס אשראי שאינו גנוב.