ארה"ב: נציבות ני"ע קנסה 15 חברות ביותר מ-1.1 מיליארד דולר

אולי יעניין אותך גם

נציבות ניירות ערך בארצות-הברית (Securities and Exchange Commission - SEC) הודיעה השבוע על קנסות נגד 15 חברות פיננסים מוול-סטריט בסכום מצטבר של מעל 1.1 מיליארד דולר בשל כשלים נרחבים ומתמשכים באחזקה ורישום של התכתובות האלקטרוניות העסקיות שלהן. בין חברות הענק שנקנסו: גולדמן זקס, דויטשה בנק, בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי וסיטיגרופ

חקירת הנציבות מצאה כי מינואר 2018 עד ספטמבר 2021 עובדי החברות התכתבו באופן שוטף על עניינים עסקיים באמצעות יישומי הודעות טקסט במכשירים האישיים שלהם. החברות לא שמרו את מרבית התכתובות. כך נמנע מהנציבות לבדוק את תוכנן, וזאת בהפרה של החוקים הפדרליים על ניירות ערך. כל החברות שנקנסו הודו באשמה ובהפרת החוקים הפדרליים, הסכימו לשלם קנסות שנעים בין 10 ל-125 מיליון דולר כל אחת, והחלו ליישם שיפורים במדיניות הציות ובנהלים שלהן.

יושב ראש הנציבות לניירות ערך בארצות-הברית הדגיש שככל שהטכנולוגיה משתנה, חשוב עוד יותר לנהל, לשמור ולתעד את התכתובות העסקיות בערוצים רשמיים בלבד. מנהל חטיבת האכיפה של הנציבות הסביר כי הקנסות "מדגישים את החשיבות של דרישות ניהול הרישום והתיעוד: הן קדושות. אם יש טענות לעוולה או התנהגות בלתי הולמת, הנציבות צריכה להיות מסוגלת לבחון את הספרים והרישומים של החברה כדי לקבוע מה קרה".