משרד התקשורת עורך שימוע לצמצום מסרוני הפישינג והודעות הקנאביס

אולי יעניין אותך גם

משרד התקשורת פרסם היום כי הוא יערוך שימוע לצורך צמצום התופעה של מסרוני פישינג ומסרונים המקדמים פעילות לא חוקית, דוגמת מסרונים המעודדים רכישת קנאביס. לפי מסמך השימוע, המכנה המשותף למסרונים הפוגעניים הוא יכולתו של יוצר המסרונים לשמור על אנונימיות, כך שלא ניתן להתחקות אחר זהותו, או תוך שהשולח מתחזה לגורמים אחרים (לרבות באמצעות שימוש בחבילות Prepaid שונות, אותן ניתן לרכוש באופן אנונימי כיום). כיום, לא קיימת חובה לזהות את הגורם העומד מאחורי הפצת המסרונים.

לפיכך, עמדת משרד התקשורת היא כי הכללים הקבועים היום ברישיונות חברות התקשורת אינם נותנים מענה מספק, המאפשר התמודדות עם המטרד הציבורי והסכנות הגלומות בתופעה של שליחת המסרונים הפוגעניים. בכוונת המשרד לתקן את הוראות הרישיונות הניתנים היום לחברות התקשורת, כך שבעל רישיון לא יאפשר הפצת מסרונים תוך שימוש במספר המשויך לחבילת פריפייד, בכמות הגדולה מ-50 מסרונים ליום. בנוסף להגבלת שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי, מסמך השימוע גם כולל התייחסות לחיזוק בקרת הכניסה למערכות הפצת מסרונים (וזאת נוכח תופעה של פריצה לחשבונות להפצת מסרונים) וכן ביחס למסרונים שמקורם בחו"ל.

שר התקשורת, יועז הנדל, מסר כי "החלטנו לצאת למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג שאין ישראלי שלא סובל ממנה. אנחנו מסדירים את המימון והשקיפות כדי לצמצם דרמטית את תופעת מסרוני פישינג והצעות רכישת הקנאביס. משרד התקשורת בראשותי ימשיך להיות קשוב ולסגור פרצות המאפשרות לפגוע ולהטריד את הציבור בישראל. לעת עתה אני ממליץ לנהוג בזהירות הנדרשת, לא להשיב להודעות ממקורות לא ידועים או למסור פרטים אישיים כמו כרטיסי אשראי ולא ללחוץ על לינקים חשודים". לעיון במסמך השימוע.