מייקרוסופט תשבית כלי בינה מלאכותית לניתוח פנים

אולי יעניין אותך גם

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הודיעה כי תשבית כבר בשנה הקרובה כלים לזיהוי פנים וקול הזמינים כיום כחלק מסל שירותיה. כלים לניתוח גיל ומגדר יוסרו מהשירות כבר כעת. ההודעה היא חלק מתוכנית חדשה ב-MS לשימוש אחראי בבינה מלאכותית.

במשך שנים, פעילים ואנשי אקדמיה הביעו חשש וביקורת נוקבת שתוכנות המתיימרות לזהות את הגיל, הזהות והמצב הרגשי של אדם - עלולות להיות מוטות, לא אמינות ופולשניות. לאור הביקורות - ולאחר שהקדישה לדבריה שנתיים לחקר הנושא - מייקרוסופט מציגה את התכנית לשימוש אחראי בטכנולוגיית בינה מלאכותית. כחלק ממנה, החברה הציבה סטנדרטים חדשים לשימוש בכלי הניתוח וזיהוי הפנים, השביתה ועוד תשבית חלק מן הכלים הזמינים כבר בשנה הקרובה, ותגביל את הגישה לכלים אחרים בכפוף לבחינת הצורך והמטרה בשימוש תוך בחינת כל מקרה לגופו.

כך למשל, מיקרוסופט הודיעה כי טכנולוגיות חדשות המשמשות לקבלת החלטות חשובות לגבי גישת אדם לתעסוקה, חינוך, שירותי בריאות, שירותים פיננסיים וכדומה, תהיינה כפופות לאישור מקדים של צוות ייעודי שיבחן מראש את הטכנולוגיה ואת הסיכונים הגלומים בה. בנוסף, בעוד כלים לניתוח גיל ומגדר - אשר הוגדרו על ידי מיקרוסופט כבעייתיים במיוחד - הוסרו כליל משירותי הבינה המלאכותית של החברה, שירותים אחרים דוגמת תוכנה לזיהוי פנים המאפשרת לזהות אדם מסוים, או תוכנת זיהוי קול המאפשרת ליצור תדפיס קול ייחודי לאדם על פי מקטע אודיו - יוגבלו והגישה בהם תתאפשר אך ורק למשתמשים שהגישו בקשה והוכיחו כי מטרת השימוש היא ראויה וכי יש להם את ההרשאות הנדרשות לכך. למשל, מחבר אשר רוצה לעשות שימוש בתוכנת זיהוי הקול כדי ליצור דגימות קול שישמשו להקראת כתביו בשפות שאינו מכיר, יצטרך להגיש בקשה למיקרוסופט, להסביר כיצד הוא מתכנן לעשות שימוש בתוכנה ולהוכיח כי הוא בעל הזהות בקולו כדי למנוע שימוש לרעה בתוכנה והתחזות לאדם אחר.

הסטנדרטים החדשים של מיקרוסופט הם עוד שלב במסע להגבלת שימושים בבינה מלאכותית, ביחד עם פרסום הכללים לשימוש כדין בבינה מלאכותית שפרסמה נציבות הסחר הפדראלית בארה"ב (ה- FTC) בשנה שעברה וטיוטת ההנחיה שפרמה מועצת הרגולטורית האירופית להגנה על מידע (EDPB) לשימוש בבינה מלאכותית על ידי רשויות האכיפה. מקור: די ניוז