החששות התממשו - טיקטוק מאפשרת גישה מסין למידע אישי של משתמשים

אולי יעניין אותך גם

על אף הצהרותיה החוזרות של ענקית המדיה טיקטוק, לפיהן היא אינה מעבדת מידע אישי אודות משתמשיה האמריקאיים בסין (מקום מושבה של חברת האם - ByteDance), האתר החדשותי BuzzFeed News חשף לפני שלושה ימים כ-80 הקלטות פנימיות שהודלפו, בהן מעידים עובדי החברה כי מהנדסי תוכנה ומפתחים סיניים ניגשו למידע האישי של המשתמשים בארה"ב.

טיקטוק, שלא פעם הצהירה בפני פורומים רגולטורים שונים ובפני משתמשיה כי המידע האישי שהיא אוספת בארה"ב, נאגר ומעובד אך ורק בתוך גבולות ארה"ב, מתגלה כעת כמי שהטעתה את ציבור משתמשיה. מן ההקלטות, אשר מונות 14 עדויות של עובדים שונים, ניתן ללמוד לא רק על קיומה של הגישה הרחבה של עובדי החברה בסין למידע האישי של משתמשים אמריקאיים, אלא גם על התלות של מפתחי החברה היושבים בארה"ב באלו היושבים בסין בבואם של הראשונים לבצע פעולות עיבוד מידע נדרשות כשהם נעדרי גישה.

בתגובה לחשיפת ההקלטות טען דובר טיקטוק כי החברה מודעת להיותה אחת מן הפלטפורמות הנבדקות ביותר מבחינת אבטחת מידע וכי טיקטוק שואפת להסיר כל ספק באשר לאבטחת מידע המשתמשים בארה"ב. לכן, טיקטוק שכרה את שירותיהם של מיטב המומחים לאבטחת מידע אשר עובדים ללא הרף כדי לבדוק את תקינות אמצעי ההגנה של טיקטוק. מקור: חדשות באז פיד (מאת אמילי בייקר ווייט).