22 מדינות חתמו על עדכון לאמנה לשיתוף פעולה במאבק בפשיעת סייבר

אולי יעניין אותך גם

22 מדינות ביניהן ארה"ב, יפן, מרוקו, וכמחצית מחברות האיחוד האירופי, חתמו על הפרוטוקול השני לאמנה בנושא פשעי סייבר (אמנת בודפשט) בסוף השבוע האחרון. הפרוטוקול החדש נועד להגביר את שיתוף הפעולה וחובות הגילוי של ראיות אלקטרוניות בין המדינות החתומות.

לפי הודעת מועצת אירופה (Council of Europe), הגוף המפקח על האמנה, הפרוטוקול נועד לעדכן את אמנת בודפשט כך שתתאים לעידן בו פשיעת הסייבר גוברת בקצב מהיר ומערערת את פעילותם השוטפת של עסקים, בתי חולים ותשתיות קריטיות. לשם כך, הפרוטוקול מספק כלים לתגובה מהירה ויעילה לפשיעת סייבר, בין השאר באמצעות שיתופי פעולה בין-מגזריים, גישה לנתוני תעבורת מידע, שיתוף מידע מספקי שירותי תקשורת אל הרשויות הרלוונטיות, וכמובן - שינויים רגולטורים מתאימים שיאפשרו לספקי שירותי התקשורת את העברת הנתונים לרשויות.

במיוחד, הפרוטוקול דורש מן המדינות החתומות על האמנה, לאמץ רגולציה וכלים מתאימים כדי להגביר את סמכויות הרשויות כך שיוכלו לדרוש לידיהן את פרטי הרישום של בעלי שמות מתחם, מהגופים המנהלים את הרישום כאמור, כאשר פרטים אלו נדרשים לצורך חקירה פלילית במדינה חברה. סעיף דומה נקבע באשר למידע אודות פרטי מנוי מסוים הנמצא בשליטתו של ספק שירותים, אשר נדרשים גם הם לצורך חקירה פלילית.