דובאי: חוק שירותים דיגיטליים חדש

דובאי העבירה השבוע חוק חדש אשר מסדיר את מתן השירותים הדיגטליים בדובאי. מטרת החוק להאיץ את השינוי הדיגיטלי של האמירות, להגביר את אספקת השירותים הדיגיטליים ולקדם דיגיטציה של שירותים הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. גופים ממשלתיים ורשויות המשפט, וכן גופים לא ממשלתיים בדובאי, יידרשו על פי החוק החדש לספק שירותים דיגיטליים ללקוחותיהם.

החוק קובע תנאים למתן שירותים דיגיטליים ואימוץ זהויות דיגיטליות לקבלת שירותי מנויים, דרישות אבטחת סייבר, תנאים לפתרונות תשלום אלקטרוניים,  המשכיות השירות במקרה של שיבושים, וסוגי השירותים הדיגיטליים שאושרו על ידי הרשות הדיגיטלית של דובאי. השירותים דיגיטליים הניתנים בדובאי חייבים להיות ידידותיים למשתמש ונגישים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, ללא תשלום נוסף.

החוק מטיל חובות גם על לקוחות השירות הדיגטלי ומחייבם לעדכן את פרטיהם הנמסרים לספקי השירות, ולעמוד בתנאי השימוש של השירות. לקוחות יישאו באחריות בגין שימוש לרעה בשירות  או הפרת תנאי השימוש.

בנוסף נקבע כי גוף יכול לבצע מיקור חוץ של שירותיו הדיגיטליים לחברה ציבורית או פרטית, בכפוף לאישור הרשויות הרלוונטיות ומשרד האוצר. חוזה מיקור החוץ צריך לתאר בבירור את האחריות של כל צד, לרבות משך החוזה ודרישות הסודיות, וכן את הכללים לאספקת השירות. 

לספקי השירותים הדיגיטליים בדובאי ניתנה תקופה של שנה להיערך.

מקור: DataGuidance, GulfToday