גוגל אוסרת להשתמש במערכות תשלומים חיצוניות

אולי יעניין אותך גם

גוגל החלה לאכוף את האיסור להשתמש במערכות תשלום חיצוניות עבור רכישות דיגיטליות בפלטפורמת האנדרואיד. חברות דוגמת אמזון, בארנס אנד נובל ונטפליקס ביטלו את האפשרות לרכוש דרך האפליקציות שלהן בהתאם. כך הודיעו אמזון ובארנס אנד נובל בתחילת החודש, רגע לפני תום ההארכה שנתנה גוגל למפתחים המשתמשים בחנות האפליקציות שלה (Google Play).

גוגל עדכנה את המדיניות בספטמבר 2020, והבהירה אילו רכישות בתוך האפליקציה (in-app purchases) דורשות שהמפתחות ישתמשו במערכת התשלום של גוגל, דרכה היא גובה עמלה מהמפתחות. אמזון ובארנס אנד נובל ביצעו את השינויים באפליקציות ברגע האחרון, והודיעו כי השינויים נעשו בעקבות דרישתה של גוגל.

בעקבות השינויים, משתמשי בארנס אנד נובל לא יוכלו יותר לרכוש ספרים דיגיטליים דרך האפליקציה שלה, ומשתמשי שירות ה-Audible של אמזון לא יוכלו לרכוש תכנים באפליקציה באמצעות כרטיס אשראי, אך מנויים הרשומים לשירות במסגרת מנוי חודשי יוכלו להמשיך לשלם עבור השירות דרך מערכת התשלומים של גוגל. גם משתמשי נטפליקס נדרשים מעתה להירשם ולשלם עבור השירות דרך אתר נטפליקס ולא דרך האפליקציה עצמה.

למרות שגוגל מאפשרת למפתחים להגיש בקשה להשתתף בתוכנית הרצה להפעלת מערכת תשלומים חיצונית במקבל למערכת התשלומים מטעמה, ידוע רק כי ספוטיפיי זכתה להשתתף בתוכנית זו. באנרס אנד נובל הודיעה כי לא ניתנה לה האפשרות להשתתף בתוכנית, אך עדיין ניתן לרכוש את הספרים ישירות דרך אתרה. אמזון הודיעה כי ניתן עדיין לרכוש קרדיט לשימוש באפליקציה. מקורות: The Verge (מאת: ג'יי פיטרס), ars TECHNICA (מאת: רון אמדאו).

law.co.il מזכיר כי האיסור של גוגל נאכף כאשר ברקע אפל ממתינה לקבלת פסק הדין הסופי שיחייב אותה לאפשר סליקת תשלומים מחוץ לחנות האפליקציה.