אפליקציה שהפרה את תנאי יו-טיוב נסגרת בעקבות דרישה מגוגל

אולי יעניין אותך גם

אפליקציית יו-טיוב Vanced תוסר מן הרשת בעקבות התרעה משפטית מגוגל – כך פרסם אתמול צוות Vanced בערוצו הרשמי בטוויטר ובטלגרם.

Vanced היא אפליקציית צד-שלישי פופולרית ליו-טיוב בפלטפורמת האנדרואיד, אשר ניתנת להתקנה מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית של גוגל. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לחסום פרסומות ביו-טיוב ללא מנוי פרימיום, לשנות את פלטת הצבעים, להחזיר את כפתור הדיסלייק, לנגן סרטונים כאשר מסך המכשיר כבוי ולמזערם גם כאשר אינם תומכים בפונקציה זו, ולבצע עוד שינויים שאינם מתאפשרים באפליקציית יו-טיוב הרשמית לאנדרואיד.

גוגל דרשה מצוות Vanced להסיר כל התייחסות ליוטיוב, לשנות את הלוגו של האפליקציה, ולהסיר באפליקציה את כל הקישורים למוצרי יו-טיוב. בהתאם לכך, מפתחי האפליקציה הודיעו כי הפרויקט ייסגר בימים הבאים, והקישורים להורדת האפליקציה יוסרו. למרות שהאפליקציה תמשיך לפעול במכשירים שבהם כבר הותקנה, נראה שללא עדכונים נוספים היא תפסיק לפעול בעתיד.

law.co.il מזכיר כי סגירת Vanced מהווה המשך לפעילות שגוגל נוקטת מדי פעם נגד אפלקיציות צד שלישי שמתממשקות עם יוטיוב. כך לדוגמה דיווחנו כאן בשנה שעברה, על דרישת גוגל מגרובי.בוט, שאפשרה לנגן מוסיקה מיו-טיוב בשרתי Discord, לחדול מהפרת תנאי השימוש של יו-טיוב. בעקבות הדרישה, גרובי.בוט חדלה מפעילות. מקור: The Verge (מאת: טום וורן)