האוצר האמריקני מזהיר: סיכון גבוה להלבנת הון באמנות דיגיטלית

אולי יעניין אותך גם

ישנו סיכון גבוה לקיומן של פעולות המהוות הלבנת הון בשוק המסחר באמנות דיגיטלית, לרבות אמנות דיגיטלית הנסחרת כ-NFT. כך לפי מחקר שפרסם משרד האוצר האמריקני בסוף השבוע האחרון.

לפי המחקר, שווקי האמנות הדיגיטלית וביניהם שוק ה-NFT, המציעים שירותים שאינם כפופים לרגולציה בתחום הלבנת ההון, עלולים להציב בפני המערך הרגולטורי הפיננסי סיכונים חדשים. זאת, משום שהמאפיינים האינהרנטיים של אמנות דיגיטלית וכן המאפיינים של העסקאות הנוגעות לה, שמשתנים מפעם לפעם בהתאם לתוכן החוזה החכם שבבסיסה, הופכים אותה לפגיעה במיוחד להלבנת הון. המחקר מבהיר כי העברה של נכסי אמנות דיגיטלית בין הצדדים לעסקה היא פשוטה יותר מאשר במסחר באמנות מסורתית, מכיוון שברוב המקרים, הצדדים אינם צריכים להעביר פיזית את האמנות או לשלם עבור שירותים הכרוכים בהעברה דוגמת ביטוח, הובלה ומכס (אם כי הם עשויים לשאת בעמלות עסקה). היכולת להעביר NFTs דרך האינטרנט ללא מגבלות גיאוגרפיים מאפשרת לשחקנים המבקשים להלבין רווחים, לעשות זאת ללא חשש מעלויות רגולטוריות או פליליות.

המחקר ממליץ על שורה של פעולות שכדאי ליישם כדי למנוע פעולות של הלבנת הון, ביניהן הגברת שיתוף המידע במגזר הפרטי, והחלת הרגולציה למניעת הלבנת הון ומימון טרור על שחקנים מסוימים בשוק האמנות. עם זאת, משרד האוצר הבהיר כי תעשיית ה-NFT, ששוויה מוערך כיום במיליארדי דולרים, אינה נמצאת על הכוונת שלו לעת עתה.