נתניהו לאלשיך: יש צורך ברפורמות; להשתמש בטכנולוגיות סייבר לעבודת המשטרה

אולי יעניין אותך גם

ב-3.12.2015 נכנס רוני אלשיך לתפקיד מפכ"ל המשטרה. קודם לכן שימש סגן ראש השב"כ. אלשיך היה מינוי של ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו.

בטקס כניסתו לתפקיד נאם נתניהו בהרחבה. לדבריו יש חשיבות לנוכח גילויי כלכליסט כי המשטרה עשתה ימוש רחב מאד בתקופת אלשיך בתוכנת הריגול פגסוס של NSO, ובכלל זה החדירה אותה למכשירי הטלפון של יועצי נתניהו ושל בנו, אבנר.

כך נתניהו אמר בטקס - "יש צורך ברפורמות כדי להצעיד את המשטרה קדימה... אני מאמין שתעשה עבודה גדולה – גם בערכים, גם בטכנולוגיה וגם בסייבר, שהולך ונעשה גורם חשוב בכל פעולה של מדינה ובכל פעולה נגד מדינה. יש צורך ברפורמות שלוקחות בחשבון את כל הגורמים שאמרתי... יש הרבה מה לעשות, יש הרבה לאן להתקדם".

אחר כך אמר: "יש לנו יכולות כ"כ גדולות שמגיעות לידי ביטוי בבטחון החיצוני שלנו ובמאבק בגורמי הטרור גם בתוכנו אבל עלינו לקפוץ מדרגה ולהשתמש בטכנולוגיות החדשות גם לצורך עבודת השיטור, גם לצורך ההגנה היומיומית של האזרח ואכיפת החוק". ואז הוסיף דברים על החובה לשמור על זכויות הפרט במשטר דמוקרטי ודיבר בשבחה של הזכות לפרטיות. "אני אמשיך ללחוץ עליכם להשתמש בטכנולוגיות ומנגד צריך לדעת את הגבולות כדי שלא נחצה את הקו של האיזון הנדרש בין הצרכים הסותרים".