סין: תקנות חדשות בנושא שירותי המלצות מבוססות אלגוריתם

אולי יעניין אותך גם

חברות המשתמשות בטכנולוגיה להמלצות מותאמות אישית למשתמשים בעמודי הרשתות החברתיות שלהן, נדרשות להעניק למשתמשים אפשרות לשלוט באופן שבו המידע האישי שלהם מעובד. כך לפי תקנות חדשות שהותקנו על ידי מינהל הסייבר של סין (ה-CAC), אשר ייכנסו לתוקף בתחילת חודש מרץ.

לפי התקנות, חברות המטמיעות המלצות מבוססת אלגוריתם נדרשות ליידע את המשתמשים לגבי מטרת השימוש בטכנולוגיה ועקרונות הפעולה הבסיסיים שלה. על החברות לאפשר למשתמשים לבחור כיצד האלגוריתם יעבד את המידע האישי שלהם (בהתבסס על תגיות בנושאים שונים) ולחלופין לבחור כי המידע האישי שלהם לא יעובד כלל. בנוסף, התקנות אוסרות על חברות הטכנולוגיה להשתמש בהמלצות מבוססות אלגוריתם באופן העשוי להשפיע על דעת הציבור ברשת, להקשות על פיקוח ממשלתי, או לסייע לפעולות שאינן חוקיות או שעלולות לסכן את שלום הציבור. הפרה של התקנות תוביל להטלת קנס של עד כ-50,000 ₪ (100,000 יואן).

התקנות מצטרפות לשורה ארוכה של דברי חקיקה בתחום הסייבר והפרטיות שסין חוקקה בשנה האחרונה, ביניהן תיקון חוק אבטחת הסייבר, חוק אבטחת המידע וחוק הגנת המידע האישי של משתמשים ברשת וההנחיות המשלימות אותו; אך לתקנות האחרונות עשויה להיות ההשפעה מרחיקת הלכת ביותר עד כה על המודל העסקי של חברות טכנולוגיה הפועלות בסין. מקור: CNBC (מאת: ארג'ון קרפל).