נורבגיה: קנס של 6.5 מיליון אירו על גריינדר בשל הפרת ה-GDPR

אולי יעניין אותך גם

כשנה לאחר שפרסמה טיוטת החלטה המשיתה על גריינדר קנס בגובה 10 מיליון אירו, פירסמה לאחרונה רשות הגנת הפרטיות בנורבגיה את החלטתה הסופית הכוללת הפחתה של הקנס לכדי 6.5 מיליון אירו.

כזכור, הרשות בנורבגיה האשימה את גריינדר כי היא משתפת מידע רגיש כדוגמת נתוני מיקום עם חברות כגון טוויטר, אד-קולוני וזאנדר (לשעבר אפ-נקסוס), לצורכי פרסום ממוקד, ללא קבלת הסכמה מנושאי המידע כנדרש ב-GDPR. בנוסף, המידע שגריינדר משתפת עם רשתות הפרסום כולל תיוג גנרי של כלל נושאי המידע כ-"gay, bi, trans and queer" - תיוג העולה כדי מידע בעל רגישות מיוחדת שמעובד ללא קבלת הסכמה מנושא המידע.

גובה הקנס שנקבע בטיוטת ההחלטה של הרשות הנורבגית התבסס בין היתר על ראיון עיתונאי שנערך עם אחד מבכירי החברה, בה הצהיר כי המחזור העסקי של החברה עולה על 100 מיליון דולר בשנה. כעת מבהירה הרשות הנורבגית כי לאור מידע עדכני שהתקבל אצלה על אודות מצבה הכלכלי של החברה, ולאור השינויים שערכה החברה באופן קבלת הסכמת המשתמשים, יש הצדקה להפחית את גובה הקנס. בעותק ההחלטה העדכנית שפרסמה הרשות הנורבגית הוסרו נתוניה הכספיים של החברה. מקור: אתר הרשות הנורבגית להגנת מידע.