הממשלה מינתה את עו"ד גלעד סממה לראש הרשות להגנת הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

כך הודיע מזכיר הממשלה בתום ישיבתה היום. בהחלטה זו באות לסיומן שלוש שנים שבמהלכן תפקיד ראש הרשות להגנת הפרטיות לא אויש במינוי קבע.

עו"ד סממה שימש במספר תפקידים מקצועיים וניהוליים במשרד המשפטים. בין היתר כיהן כפרקליט במחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ושימש כיועץ בכיר לשר המשפטים יעקב נאמן ז"ל. בשנת 2014 מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים (בתקופת השר אורי אורבך ז״ל) ובהמשך מונה לראש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, תפקיד בו כיהן בשנים 2015-2018. בבחירות לכנסת ה-21 היה מועמד מטעם מפלגת ׳גשר׳ ובבחירות לכנסת ה-24 היה מועמד ברשימת  מפלגת 'תקווה חדשה'.

law.co.il מציין כי בין האתגרים שממתינים לראש הרשות הבא נמנים -

  • תיקוני חקיקה רחבים בחוק הגנת הפרטיות (מחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים מוליכה תיקונים המנוגדים לעמדת הרשות כל השנים בכך שהם מותירים על כנה חובה לרשום מאגרי מידע. בנוסף, לא גובשה הצעה לתיקונים של מהות בחוק).
  • חידוש ההכרה בישראל כתואמת את דיני הגנת המידע באירופה (adequacy) באופן שיאפשר להמשיך ולהעביר מידע אישי בין שוק הייצוא העיקרי של ישראל, האיחוד האירופאי, למדינה.
  • התמודדות פנים-ממשלתית בשאלה מי יוליך את תחום אבטחת המידע בחברות וארגונים בארץ - מערך הסייבר הלאומי או הרשות להגנת הפרטיות.
  • ריסון יוזמות שונות של הממשלה ומוסדות המדינה לאיסוף ועיבוד מידע אישי אינטימי, לרבות דרישות בנק ישראל לקבל מידע פרטני על נתוני הרכישה והצריכה של תושבי המדינה, יוזמה של משרד התקשורת לאסוף מידע פרטני על צריכת התקשורת של אזרחי ישראל, רצונה של המשטרה להוסיף ותלהתחקות אחר תנועות אזרחים באמצעות מערכות המשלבות זיהוי מספרי רישוי של כלי רכב וזיהוי פנים ועוד.
  • מציאת האיזון הראוי בין הטלת אחריות על ארגונים במשק הישראלי לכשלי אבטחת מידע, לבין העובדה שארגונים אלה נתונים להתקפות של גורמים מדינתיים, בראש ובראשונה איראן.
  • התמודדות עם ההגמוניה של פייסבוק באיסוף ועיבוד מידע אישי על אזרחי המדינה, ועוד.
  •