בריטניה: בית המשפט העליון דחה תביעת ענק ייצוגית נגד גוגל

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון בבריטניה דחה בשבוע שעבר תביעת ענק ייצוגית שהוגשה נגד גוגל בגין מעקב לא חוקי אחר מיליוני משתמשי אייפון בבריטניה. במסגרת התביעה דרשו התובעים פיצוי בסך 3 מיליארד לירה שטרלינג  (כ-4 מיליארד דולר ארה"ב) עבור נזק שנגרם ל-4.4 מיליון תושבי אנגליה וווילס.

התביעה הוגשה במקור על ידי ריצ'רד לויד בשם קבוצת "Google you owe Us", ונדחתה בערכאה הראשונה, אך בית המשפט לערעורים הפך את ההחלטה. בתביעה נטען כי גוגל עקפה את מנגנון האבטחה של אפל ואספה מידע אישי של משתמשים דרך דפדפן הספארי. התביעה התייחסה לחודשים אוגוסט 2011 עד פברואר 2012.

בארה"ב, הגיעה גוגל להסדר פשרה  עם נציבות הסחר הפדראלית (ה-FCC)  בעניין דומה כבר בשנת 2012, במסגרתו שילמה קנס בסך 22.5 מיליון דולר ארה"ב.

שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' לגט, קבע כי התובעים תבעו פיצוי בגין נזק שנגרם לכל אחד מחברי הקבוצה אך לא הוכיחו כי נזק כזה נגרם. השופט ציין בהחלטתו כי התובעים לא ניסו להוכיח כי גוגל עשתה שימוש לרעה במידע אישי המתייחס לחברי הקבוצה או כי נגרם לחברי הקבוצה נזק ממשי כתוצאה מזליגת מידע. "ללא הוכחה של הנושאים האלה, תביעת פיצויים נזיקית אינה יכולה להצליח".

לדברי מומחה פרטיות ממשרד Hogan Lovells, החלטת בית המשפט משקפת את ההבדל בין ארה"ב לבריטניה ביחס לתביעות מסוג זה. הזכות לתבוע פיצויים תחת חוקי הגנת המידע הבריטיים קיימת רק אם הוכח נזק ממשי שנגרם לכל תובע (מקור: IAPP - The Privacy Advisor, מאת: ג'דידיה ברייסי).