הבטחה בכנסת: פרטיות - נושא מרכזי ל-2022

אולי יעניין אותך גם

ועדת החוקה תטפל בפרטיות כאחד הנושאים המרכזיים של 2022, כך הבטיח יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב, בדיון הוועדה שעסק באירועי הסייבר האחרונים. לדבריו, הוועדה תקיים דיון בתקופה הקרובה כדי לבחון אם יש תוכנית חירום של הממשלה לטיפול באתרי אינטרנט המחזיקים מידע אישי רגיש: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", הדגיש בפנותו לנציג הרשות להגנת הפרטיות. הוא ציין שיש צורך בחידוד המימשק שבין מערך הסייבר הלאומי לרשות.

קריב הכיר בכך שרצוי היה לראות החלפה של חוק הגנת הפרטיות מיסודו אבל לנוכח מצב החירום, לדבריו, הוועדה תעבוד עם הצעת החוק הממשלתית וייתכן שתוסיף לה גם הצעת חוק פרטית. הוא הצביע על תפקידה הכפול של הממשלה – מצד אחד, מי שאחראית על יצירת תשתיות לאומיות וסטנדרטים בהגנה על הסייבר, ומצד שני מי שממנה עצמה נשקף איום משמעותי לפרטיות.

היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד ראובן אידלמן, ציין שמבחינת הרשות הדחיפות הרבה ביותר היא הוספת סמכויות אכיפה לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע). בסמכויות כאלה מטפל, בין השאר, תיקון 14 לחוק שאישרה אמש ועדת שרים לחקיקה. לדבריו, עוד קודם לאירוע האבטחה בבבית החולים הלל יפה, הרשות החלה בפיקוח רוחבי בכל בתי החולים בישראל, לרבות במוסדות גריאטרים.