משרד הבריאות ימסור לפייסבוק את שמות חולי הקורונה

אולי יעניין אותך גם

נו, טוב, משרד הבריאות ממסגר את זה אחרת. הנה לשון הודעת המשרד -

"משרד הבריאות ופיקוד העורף משיקים שירות חקירות אפידמיולוגיות דיגיטלי חדשני, לטובת סיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה. מאומתים לנגיף הקורונה, עשויים לקבל פנייה באמצעות ה WhatsApp (וואטסאפ) ממראיין או מראיינת וירטואליים (צ'ט-בוט). השימוש בפתרונות טכנולוגיים חדשניים, נועד להגיע ביעילות ובמהירות לכל המאומתים, במאמץ לקטוע את שרשראות ההדבקה. מתן מענה לשאלות בחקירות אלו יסייע במניעת התפשטות המגיפה. הציבור נקרא להשיב ברצינות ובפירוט, למען בריאות הציבור. תודה על שיתוף הפעולה." יש גם תמונות חביבות של שתי דמויות וירטואליות שמייצגות את הבוט, אל תחמיצו.

אז למה law.co.il לא נסחף בטקסט החדשני (לא, זה לא בגלל שהוא מזכיר הודעות דו"צ מפעם) -

  • Whatsapp היא בבעלות פייסבוק (נרכשה ב-19 מיליאר דולר, ימות הקנאים).
  • Wahtsapp לא חשופה לתוכן ההודעות. הן מוצפנות. אבל
  • עקרונית היא לא צריכה בכלל לדעת מה תוכן ההודעה כדי להבין שאדם הוא חולה קורונה מאומת. די בכך שהוא מקבל פניה מבוט-החקירות-האפדימיולוגיות-הדיגיטליות-החדשניות של משרד הבריאות של מדינת ישראל.

בנובמבר 2020 פרסמה הרשות להגנת הפרטיות דגשים להגנה על פרטיות הציבור בעריכת חקירות אפידמיולוגיות, ומה כתוב בהם? הנה: "במצב בו העברת המידע נעשית באופן מקוון, יש לוודא כי העברה זו נעשית באמצעים המקובלים ותוך שימוש במערכות מאובטחות ומוצפנות להעברת מידע. יש להימנע מלהשתמש ... בתוכנות למסרים מיידיים (כדוגמת WhatsApp) להעברת מידע על אודות מתוחקרים או אנשים אחרים, אשר מקורו בחקירות האפידמיולוגיות".

אפשר למות, בחיי.

האנשים שהביאו לכם את מעקבי השב"כ כי קורונה - עובדיו המסורים של משרד הבריאות הממשלתי - לא מפסיקים להפתיע. היכולת שלהם לא לחשוב פרטיות היא באמת יוצאת דופן.