ארה"ב: דו"ח חושף שימוש פדרלי רחב בטכנולוגיות זיהוי פנים

אולי יעניין אותך גם

דו"ח חדש של משרד מבקר המדינה בארה"ב חושף את היקף השימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים בקרב סוכנויות ממשלתיות: מתוך 42 סוכנויות שנבדקו, כמחצית – ביניהן ה-FBI, רשות בתי הסוהר, רשות ההגירה, פיקוח הגבולות ומחלקת החקירות הפליליות של רשות המיסים – דיווחו שהן משתמשות במערכות לזיהוי פנים שבבעלותן או בבעלות גופים אחרים.

החוק מאפשר לסוכנויות ממשלתיות שמממנות קציני ציות, להשתמש בטכנולוגיות זיהוי פנים ככלי לסיוע בחקירות פליליות ובפעילויות דומות אחרות. לפי תוצאות המחקר, 14 מתוך 20 הסוכנויות המשתמשות בטכנולוגיות לזיהוי פנים עושות כן לצרכי חקירות פליליות. בתוך כך, שש סוכנויות דיווחו שהפעילו את הטכנולוגיות על תמונות מהמחאות ומההפגנות לאחר מותו של ג'ורג' פלויד במאי 2020, ושלוש סוכנויות דיווחו שעשו פעולה דומה על תמונות מהפרעות בקפיטול בינואר 2021.

כל 14 הסוכנויות שמשתמשות בטכנולוגיות זיהוי פנים במסגרת חקירות פליליות, דיווחו כי המערכות בהן הן משתמשות נמצאות בבעלות גופים שאינם פדרליים. מתוכן, 13 סוכנויות הודו כי יש להן מידע חלקי או שאין להן מידע כלל לגבי שמות התוכנות ומאגרי המידע בהם משתמשים עובדיהן, ולכן אינן יכולות להעריך כראוי את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בשימוש בהם. "כאשר סוכנויות משתמשות בטכנולוגיות לזיהוי פנים מבלי להעריך תחילה את ההשלכות על הפרטיות ואת תחולת החקיקה, קיים סיכון שהן לא יפעלו כחוק", נכתב בדו"ח. סיכון זה, כך לפי משרד מבקר המדינה, יכול להתממש בהדלפה של מידע רגיש בנוגע לחקירה מתמשכת לציבור על ידי הבעלים של המערכת הלא-פדרלית, או בפירצת אבטחה שתוביל לדלף של מידע ביומטרי.

במסגרת המחקר התגלה כי הטכנולוגיות לזיהוי פנים משמשות את הסוכנויות לא רק לאכיפת חוק, אלא גם למעקב או לזיהוי שאינם פליליים, וחלק מהסוכנויות הודו שהשתמשו בטכנולוגיות הללו גם ככלי לסיוע בהתמודדותן עם נגיף הקורונה. כך, למשל, מערכת בתי המשפט השתמשה בזיהוי פנים לשם ביצוע אימות זהות מרחוק בעת הופעה מקוונת בפני בית המשפט. מקור:Israel Defense (מאת: מנדי קוגוסובסקי)

לקריאת הדו"ח לחצו כאן.