אירופה: פלטפורמות אינן אחראיות לתוכן מפר שהעלו משתמשים אם פעלו למניעת ההפרה

אולי יעניין אותך גם

פלטפורמות מקוונות אינן אחראיות לתוכן המפר זכות יוצרים, שהועלה על ידי משתמשים [תוכן גולשים], אם נקטו בצעדים מספקים למניעת ההפרה. כך קבע בית הדין האירופי לצדק ביום שלישי האחרון. פסק הדין ניתן במסגרת דיון בשתי תביעות: האחת הוגשה על ידי המפיק המוזיקלי פרנק פטרסון נגד שירות שיתוף הוידאו YouTube, והשנייה הוגשה על ידי חברת ההפצה אלסבייר נגד חברת אחסון הקבצים סיאנדו.

בית הדין קבע כי הפלטפורמות המקוונות לא ייחשבו לאחראיות לפרסום תוכן המפר זכות יוצרים, אלא אם תרמו להפרה בכך שהקלו על המשתמשים לשתף תוכן מפר באופן כלשהו. עם זאת, בית הדין הדגיש, כי גם אם הפלטפורמות לא תרמו בפועל להפרה, הן עדיין עלולות להימצא אחראיות להפרה אם לא הטמיעו כלים שיסייעו באכיפת זכויות היוצרים.

פסיקה זו מצטרפת לחוק האירופי שפוטר פלטפורמות מאחריות להפרת זכויות יוצרים אם הן מיישמות מדיניות הודעה והסרה ומסירות את התוכן המפר לאחר שנודע להן על ההפרה. בשנה האחרונה החוק תוקן ונוספה אליו דרישה לפיה הפלטפורמות נדרשות להתקין מסננים שיחסמו כליל את האפשרות להעלאת תוכן מוגן בזכות יוצרים אך מדינות רבות באיחוד טרם יישמו את החוק ברמה המדינתית. מקור: דה היל (מאת כריס מיל רודריגו).