עדכון למדיניות הפרטיות של טיקטוק בארצות הברית: תאסוף מידע ביומטרי ממשתמשיה

אולי יעניין אותך גם

בעדכון למדיניות הפרטיות שלה בארצות הברית, טיקטוק הצהירה כי היא עשויה לאסוף ממשתמשיה סוגים חדשים של מידע ביומטרי, לרבות תווי פנים, מאפייני גוף וקול. עם זאת, טיקטוק לא טרחה לפרט אילו סוגי מידע תאסוף, או מדוע יש לה צורך בהם מלכתחילה.

במדיניות הפרטיות שעודכנה ביום שלישי האחרון, צוין כי המידע ייאסף, בין היתר, לשם ביצוע "סיווג דמוגרפי" וכן "פעולות אחרות שאינן מזהות אישית", אך מבלי לפרש או להסביר את המונחים הללו. עוד קובעת המדיניות, כי טיקטוק מתחייבת לעגן את הסכמת משתמשיה טרם איסוף המידע הביומטרי, אך ורק כאשר היא נדרשת לעשות כן לפי החוק. בפועל, אין לאמירה כזו משמעות רבה בארצות הברית – שכן רק במדינות אילינוי, טקסס וקליפורניה יש חוקים שדורשים הסכמה ספציפית בנושא.

בתגובה לשאלות הרבות שקיבלה בנוגע לשינוי במדיניות הפרטיות, פרסמה טיקטוק הצהרה ריקה מתוכן, לפיה מדיניות הפרטיות עודכנה "כחלק ממחויבותה המתמשכת לשקיפות" וכדי "לספק יותר בהירות" באשר למידע שהיא עשויה לאסוף, אך לא פירטה מעבר לכך.

law.co.il מציע כי ייתכן שהשינוי במדיניות הפרטיות הוא תולדה של תובענה ייצוגית שהוגשה נגדה לאחרונה, בגין שורה של הפרות של המדיניות הקודמת. במסגרת הפשרה שהושגה בין הצדדים, טיקטוק הסכימה לשלם לתובעים 92 מיליון דולר, וכן להימנע מפרקטיקות שעלולות לפגוע בפרטיות המשתמשים, אלא אם הצהירה עליהן במפורש במדיניות הפרטיות שלה. מקור: The Verge (מאת: ג'יימס וינסנט)