ארה"ב: מדינות מקדמות חקיקה להגנה על פרטיות ברשת

אולי יעניין אותך גם

מדינות רבות בארה"ב ובהן וושינגטון, וירג'יניה, אקרנסו ופלורידה מקדמות חקיקה המיועדת להגן על פרטיות גולשים, להסדיר את מדיניות התוכן במדיה החברתית ולעודד תחרות בריאה בין ענקיות התקשורת והסחר. על פי דיווחים מה - International Association of Privacy Professionals, בתחום הפרטיות המקוונת בלבד - הוגשו כ-27 הצעות חוק שונות בשנת 2021 וזאת לעומת שתי הצעות חוק בודדות בשנת 2018.

לדוגמה, בוושינגטון מקודמת חקיקה שתאפשר לגורמי חדשות לתבוע רשתות חברתיות באם יורידו את התוכן שפרסמו גורמי החדשות.

בוירג'ינה עבר חוק הגנת הצרכן החדש המאפשר למשתמשים לדרוש מחברות דוגמת גוגל ופייסבוק לעיין במידע שנאסף אודותם, לתקן ולמחוק את המידע, ולדרוש שלא למכור את המידע האישי אודותם. החוק החדש אף מסמיך את המדינה לתבוע את אותן החברות אם הן לא ימלאו אחר הדרישה. 

בפלורידה, מקודמת הצעת חוק שתחייב פלטפורמות מדיה חברתית לעמוד בדרישות מסוימות כאשר היא מגבילה תכנים של משתמשים. עוד, אוסרת הצעת החוק על התנכלות במכוון למועמדים פוליטיים ומאפשרת לוועדת הבחירות בפלורידה לקנוס פלטפורמות בגין התנהגות כזו בקנס בגובה של עד 250,000 דולר ליום.

יו"ר ועדת התקשורת הפדרלית לשעבר (Federal Communication Commission), אמר כי פרץ החקיקה של המדינות עלולה להוביל לחוויות מקוונות לא אחידות ברחבי הארץ. גולשים ברחבי ארה"ב יקבלו זכויות שונות בהתאם למקום מגוריהם מה שעלול לסבך את חברות הטכנולוגיה הפועלות בשטח גיאוגרפי עצום וכעת, יצטרכו לעמוד מגוון כללים טריטוריאלים שונים. מקור: ניו יורק טיימס (מאת דיוויד מקאב וססיליה קאנג).